سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

عملیات احداث پل شعیبیه-دیلم به ایستگاه پایانی رسید

رضایی با اشاره به پایان عملیات احداث پل شعیبیه به دیلم گفت: کاهش ۵۰ کیلومتری مسیر اهواز-شوشتر از مزایای ساخت این پل است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با پایان عملیات اجرایی پل شعیبیه به دیلم اشاره کرد و گفت: طول پل ۱۶۲ متر و عرض آن ۱۳ متر است و سبب کاهش ۵۰ کیلومتری مسیر اهواز - شوشتر می‌شود.

او با بیان اینکه ۱۹۰ میلیارد ریال هزینه ساخت این پل از اعتبارات ملی تامین شده است، افزود: از نظر سازه‌ای عرشه پل دال‌بتنی و تیر‌ها باکس فلزی هستند، ضمن اینکه عرشه این پل یک‌هزار و ۲۰۰ تن وزن دارد.

رضایی با اشاره به اینکه پل شعیبیه به دیلم سه دهانه باکس فلزی به همراه ۲ دهانه ۴۵ متری کنار و یک دهانه ۷۲ متری وسط دارد، بیان داشت: این پل ۵۲ شمع دارد که طول هرکدام ۳۵ متر است.

کاهش بار ترافیکی پل بند قیر با احداث پل شعیبیه- دیلم

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اهمیت پدافندی پروژه پل شعیبیه – دیلم، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سیلاب فروردین ۹۸، تنها راه ارتباطی جنوب به شمال از طریق مسیر اهواز- اندیمشک به خرم آباد مسدود شد، تنها راه ارتباطی باقیمانده استان به مرکز کشور مسیر اهواز- شوشتر- دزفول- اندیمشک- خرم آباد به سمت تهران بود.

او با بیان اینکه در آن مقطع زمانی، پل بندقیر در شوشتر متحمل بار ترافیکی بسیار سنگینی شد که مشکلات متعددی را برای عبور خودرو‌ها بوجود آورد، ادامه داد:، اما هم اکنون احداث پل شعیبیه به دیلم باعث شده تا از حجم بار ترافیکی پل بندقیر کاهش یابد و علاوه بر این نیز به عنوان یک مسیر پدافندی در خوزستان محسوب می‌شود که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

پل شعیبیه به دیلم در رونق اقتصاد کشاورزی نقش دارد

این مقام مسئول احداث این پل را عاملی برای رونق اقتصاد کشاورزی منطقه دانست و تصریح کرد: شعیبیه در شهرستان شوشتر یک بخش بسیار مولد محسوب می‌شود که با حدود ۲۸ هزار نفر ساکن، دارای ۴۵ هزار هکتار اراضی مستعد و بارور کشاورزی است و با وجود اینکه این منطقه در تولید محصولات کشاورزی استان تاثیر بسیار زیادی دارد، اما تا پیش از این فاقد مسیر ارتباطی مستمر و ثابت بود که برای حل این مشکل احداث پل شعیبیه – دیلم در دستور کار قرار گرفت.

رضایی با بیان اینکه پل مذکور اتصال شعیبیه به روستا‌های دیلم را فراهم کرد، اظهار داشت: این پل همچنین روستا‌های بخش میان آب و شعیبیه را به هم متصل می‌کند که تا پیش از این اهالی آن برای تردد از پل شناور استفاده می‌کردند و تردد آن‌ها با مشکلاتی همراه بود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.