به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران صبح امروز پنجشنبه یکم آبان ماه ۹۹ از قسمتهای مختلف ایستگاههای خطوط یک، دو، چهارو پنج، پایانههای غرب (صادقیه) و جنوب (فتح آباد) و مراکز کنترل فرمان متروی تهران بازدید کرد.
مسعودشفیعی در پایان این بازدید با اشاره به دو مسئله اساسی ترافیک و آلودگی هوا که پایتخت با آن مواجهه است گفت: تنها راه حل قطعی رفع معضل ترافیک تهران و شهرهای اقماری مترو است.
وی افزود: از ۲۰ سال گذشته برای توسعه خطوط مترو کار شده، اما مسئلهای که از سمت دولت کمتر مورد توجه قرار گرفته بهره برداری از مترو است که اگر جدیت درآن نداشته باشیم به اثر بخشی لازم که مد نظر داریم نخواهیم رسید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به آمار و اطلاعاتی که در خصوص بهره برداری مترو در این بازدید ارایه شده بود اشاره کرد و گفت: تاکنون امکان استفاده از ظرفیت تمامی خطوط ساخته شده به وجود نیامده این در حالیست که بعد از دو دهه بهره برداری تجهیزات نیار به اورهال دارد و تا کنون نیز این کار اساسی انجام نشده است.
شفیعی در ادامه گفت: امروز از نزدیک وضعیت بهرهبرداری را دیدم و امیدوارم بودجه اختصاصی برای شرکت بهره برداری متروی تهران محقق شود.
وی تصریح کرد: در سازمان مدیریت برنامه ریزی استان تهران تاکنون بودجهای برای بهره برداری تخصیص داده نشده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به نگاهی که دولت به مترو دارد این کار محقق خواهد شد.
وی گفت: دانش تخصصی که در این مجموعه انباشته شده حاصل دو دهه تجربه متخصصین بهره برداری است که برای افزایش بازدهی نیاز به امکانات دارند.
شفیعی تصریح کرد: در شرایط فعلی مترو عملکرد خوب و قابل قبولی دارد و باید از آن تقدیر کرد.
در ادامه نایب رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه نیز در ادامه گفت: ناوگان ریلی به تعمیرات نیاز دارد و این موضوع بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته سعی کرده ایم زمان این تعمیرات از حد استاندارد عبور نکند.
نوبخت با اشاره به اینکه بعضی از قطارها به دلیل نیاز به تعمیرات متوقف هستند گفت: امیدواریم با مساعدتی که دولت محترم دارد بودجه مورد نیاز اورهال قطارها تامین شود تا با همین ناوگان بخشی از نیاز شهروندان را تامین کنیم.
وی همچنین به اهمیت تعمیر نگهداری پلههای برقی اشاره کرد و افزود: خرابی پلههای برقی به اندازه خرابی قطارها برای ما مهم است، در حال حاضر بیش از ۹۰۰ پله برقی داریم که نگهداری جاری آنها را انجام میدهیم و راجع به اورهال آنها هم اقدام کردیم.
مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: بحث اوراق مشارکتی که ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداریها آن را تضمین میکنند صرف زیر ساخت میشود امیدواریم هزینههای مورد نیاز برای بهره برداری نیز با توجه به نگاه مثبتی که دولت دارد محقق شود تا بتوانیم بودجه لازم را برای بخش اورهال ناوگان و پله برقی که اعداد سنگینی هست را تامین کنیم.
بیشتربخوانید
انتهای پیام/