سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبعات باخت در لیگ قهرمانان اروپا؛

۲ گزینه برای جانشینی زیدان معرفی شدند

نشریه‌"آ اس" اسپانیا از ۲ جانشین احتمالی سرمربی فرانسوی تیم فوتبال رئال مادرید رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، شکست های اخیر رئال مادرید برابر کادیس در لالیگا و شاختار دونتسک در رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا باعث شد تا موضوع برکناری زین الدین زیدان مطرح شود.

آاس با انتشار گزارشی در این باره  نوشت: در صورت تداوم ناکامی رئال مادرید راه حل‌های پیشنهادی مطرح شده است. ۲ شکست پیاپی و سیگنال‌های منفی که رئال مادرید در آغاز فصل نشان داده، باعث شده است که گزینه‌هایی برای جانشینی او مطرح شوند. از طرف دیگر زین الدین زیدان در واکنش به این مسائل مربی غیرقابل پیش بینی نشان داده است و همانطور که او به محض کسب سومین عنوان قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا از سمت خود استعفا داد، قادر است در مواقع لزوم بار دیگر اوضاع را سروسامان دهد.

حالا اگر ما بخواهیم نگاهی به گزینه‌های جانشینی این مربی فرانسوی داشته باشیم، ۲ گزینه کاملاً مشخص وجود دارند. یکی از آن‌ها رائول گونزالس و گزینه دیگر پوچتینو سرمربی سابق تاتنهام است، تنها مربی بدون تیمی که ویژگی‌های مدنظر رئال را دارد و مادرید قبل از آمدن لوپتگی، شانس خود را برای استخدام او  آزمود.

گزینه ایده‌آل برای فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید رائول گونزالس است. او همان رئیسی است که بر بازگشت اسطوره رئال مادرید به این باشگاه اصرار داشت. قهرمانی تیم جوانان مادرید در لیگ قهرمانان اروپا به رهبری رائول، موضع او را تقویت کرده است، اما تردید‌هایی درباره اینکه آیا او آماده برداشتن گام بزرگی است یا خیر، وجود دارد.

زین الدین زیدان پس از یک فصل تجربه اندوزی به عنوان دستیار آنچلوتی و مربیگری در ۵۷ بازی تیم کاستیا (تیم دوم رئال مادرید) که ۲۶ پیروزی، ۱۷ تساوی و  ۱۴ باخت را به همراه داشت، روی نیمکت سرمربیگری تیم بزرگسالان رئال مادرید نشست.

این در حالی است که رائول هیچگاه در کادرفنی رئال حضور نداشته و در ۲۹ بازی کاستیا را هدایت کرده که حاصل آن ۱۱ پیروزی ۱۰ تساوی و هشت باخت بوده است.

درباره پوچتینو نیز باید گفت نام او در ماه‌های اخیر  دائما برای  نشستن روی نیمکت رئال مادرید مطرح بوده  است. او بدون تیم بوده و حتی تمایلی به مربیگری ندارد.

مشکل این است که این مربی که مربی داخلی حساب نمی‌شود، نیازمند قرار دادی بلند مدت و تا حد امکان محکم است. آخرین باری که او به رئال مادرید نزدیک شد تابستان ۲۰۱۸ بود، اما پوچتینو قرارداد خود را با تاتنهام تازه تا سال ۲۰۲۳ تمدید کرده بود و به رئال پاسخ منفی داد.

پس از آن، سال ۲۰۱۹ که بحث جانشینی زیدان پیش آمد، یک بار دیگر نیز نام او مطرح شد. او در مصاحبه‌ای گفته بود که مربیگری در رئال مادرید یکی از آرزو‌هایش است.

او گفت: "اگر رئال مادرید بهترین تیم جهان نباشد، یکی از بهترین تیم‌های جهان است. همه در فهرست آرزو‌های خود مربیگری در رئال مادرید را دارند."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.