سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای عالی استان‌ها:

بیش از ۱۲۵ هزار نفر عضو شورا‌های شهر و روستا‌ها هستند

احمدی گفت: در حال حاضر ۱۲۵ هزار و ۹۹۲ نفر عضو شورای اسلامی شهر‌ها و روستا‌های کشور هستند که ظرفیت خوبی برای انجام خدمات در استان‌های مختلف محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در حال حاضر ۳۷ هزار و ۸۰۰ دهیاری و یک هزار و ۱۳۷ شهرداری در سطح کشور فعالیت دارند.

او با بیان اینکه ۵۰ درصد امور شهر‌ها و روستا‌ها از طریق شوراها، شهرداری و دهیاری‌ها انجام می‌شود، افزود: سهم شهرداری‌های کشور از بودجه سالانه، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که یک پنجم بودجه کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: اگر سیاست‌های کلان کشور در بخش‌های مختلف اجرا شود باید از طریق همین شورا‌ها صورت گیرد، چراکه از بطن جامعه برخاسته‌اند و ارتباط نزدیکتری با مردم دارند.

احمدی شورای عالی استان‌ها را شورایی فرادستی اعلام کرد و یادآور شد: براساس قانون در این شورا، حدود ۶ مرحله انتخابات برگزار می‌شود و ۷۵ نفر عضو این شورا هستند، ضمن اینکه شورای عالی استان‌ها توانایی ارائه طرح به مجلس را دارد و موازی با دولت می‌تواند به صورت مستقیم نیز لایجه تقدیم مجلس کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها به همراه محمدرضا صمیمی مدیرکل امور شورا‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور در جریان سفر یک روزه خود پیش از دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، در گلزار شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضور یافته و با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.