سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام آزمایش کرونا از ۳۹ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری

از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۳۹ هزار نفر در استان چهارمحال و بختیاری آزمایش کرونا داده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و موج سوم آن، گفت: تاکنون آزمایش کرونا از ۳۹ هزار نفر در این استان گرفته شده است.

او تأکید کرد: از این تعداد، نتیجه آزمایش ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر مثبت بود که ۸۰ درصد به صورت سرپایی درمان و ۲۰ درصد بستری شده‌اند.

شیرانی افزود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا نتیجه آزمایش ۱۴ تا ۱۵ درصد افراد مثبت بود، اما این میانگین در مهرماه جاری به ۵۹ درصد افزایش یافت.


بیشتر بخوانید


او اضافه کرد: تاکنون ۳۶۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری برابر سه درصد مجموع مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی استان ادامه داد: سن ۸۰ درصد فوت‌شدگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا بالای ۶۰ سال بوده است.
شیرانی اظهار داشت: هم‌اکنون ظرفیت‌های بیمارستان چهارمحال و بختیاری تکمیل شده است و تعدادی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به بیمارستان امام علی (ع) تأمین اجتماعی فرخ‌شهر منتقل شده‌اند.

او تأکید کرد: بیمارستان بخش خصوصی واقع در منظریه شهرکرد هم در صورت نیاز برای ارائه خدمات به بیماران کووید ۱۹ اختصاص می‌یابد.

شیرانی گفت: تعطیلی دو تا چهار هفته‌ای، تشدید نظارت‌ها، افزایش نمونه‌گیری و غربالگری آزمایشگاهی، ایزوله کردن مبتلایان و قرنطینه اطرافیان آن‌ها از راهکار‌های مقابله با ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن به‌شمار می‌رود.

او اظهار داشت: هم‌اکنون روزانه ۴۰۰ آزمایش از افراد مشکوک به ویروس کرونا گرفته می‌شود که هر آزمایش حداقل دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تجهیزات نیاز دارد.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.