سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل:

۴۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های جهاد کشاورزی استان اختصاص می‌یابد

استاندار اردبیل گفت: ۴۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های پایاب سد خداآفرین و آبیاری‌های تحت فشار استان اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید پیگیری بیشتری جهت جذب منابع و اعتبار لازم از سازمان برنامه و بودجه نیز انجام شود تا ۱۳هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین تاپایان امسال تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

او  در رابطه با چگونگی انتقال اراضی عشایر  واقع در کشت و صنعت مغان نیز افزود: مستندات و نقشه واحدهای مسکونی و طرح هادی ولیست روستاها در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت تا بعد از بررسی های لازم وزارت جهاد کشاورزی اراضی و روستاها را در چهار چوب قانون به نام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انتقال داده و این بنیاد نیز به نام عشایر سند صادر کند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ۱۱هزار نفر جمعیت در روستاهای محدوده کشت و صنعت زندگی می کنند گفت: طبق قولی که به این اهالی داده ایم به تعهد خود عمل کرده و برای اراضی و خانه های مسکونی این تعداد جمعیت سند صادر می شود.

بهنام جو ادامه داد: بحث حق آبه و اراضی سه هکتاری عشایر مغان که سالهای متمادی دغدغه مالکیت داشته اند با توجه به بررسی ها و پیگیری های انجام یافته چهارچوب واگذاری به زودی آماده می شود که همزمان با واگذاری واحدهای دامپروری، اقامتی و تجاری این اراضی نیز با صدور سند واگذاری قطعی می شود.

او با بیان اینکه عشایر همیشه برای ما عزیز و قهرمان هستند اظهار کرد: این طیف از جمعیت مغان با تلاش و کوشش خود بخشی از نیازهای کشاورزی، دامی و باغی استان و کشور را تامین می کنند و باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

استاندار اردبیل گفت:گرچه مصوب دولت این است انتقال اراضی در طول یک سال انجام شود اما ما پیگیر و مصمم هستیم که اهالی این روستاها کشت اول بهاره خود را در زمین های خود انجام دهند که این وعده با عنایت خداوند تحقق می یابد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.