سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی سامانه کشوری شناسه‌دار کردن متکدیان در قزوین

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: سامانه کشوری شناسه‌دار کردن و ساماندهی متکدیان با تجهیزاتی از قبیل اسکنر عنبیه چشم، اسکنر اثرانگشت و دوربین در مجتمع ساماندهی متکدیان قزوین راه‌اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان قزوین، با اشاره به اینکه سامانه کشوری شناسه‌دار کردن و ساماندهی متکدیان با هدف مدیریت افراد آسیب‌پذیر جامعه، متکدیان، کودکان کار و خیابان و سایر افراد آسیب‌دیده راه‌اندازی شده است، گفت: در این سامانه از تجهیزات دقیقی همچون اسکنر عنبیه چشم، اسکنر اثرانگشت و دوربین استفاده می‌شود بنابراین احتمال خطا در شناسایی، بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

بیدخام افزود: سازمان اجتماعی کشور این سامانه‌ را جهت مدیریت آسیب دیدگان اجتماعی به خصوص متکدیان در سراسر کشور طراحی کرده است. 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به اینکه متکدیان فاقد مدارک هویتی هستند و بار‌ها این افراد جمع‌آوری و به آن‌ها خدمات ارائه می‌شود، اما دوباره به خیابان بازمی‌گردند، اضافه کرد:  احراز هویت از طریق عنبیه جدیدترین فناوری است که این امکانات از طریق سازمان اجتماعی کشور برای استان قزوین تأمین‌ شده است.

او افزود: این سامانه توسط یک سرور مرکزی نظارت و مدیریت می‌شود و دارای امکاناتی از قبیل ثبت افراد آسیب‌دیده به همراه اسکن مشخصات، ثبت وسایل همراه فرد آسیب‌دیده، همچنین وسایل تحویل داده شده به شخص، ثبت نظر پزشک معالج و خدمات صورت گرفته، جستجوی افراد تمامی استان‌ها گزارش‌گیری بر اساس فیلتر‌های مختلف است.

بیدخام با اشاره به دستگیری یک متکدی میلیاردر در هفته گذشته اظهار کرد: این فرد با سوءاستفاده از عواطف مردم مبالغ بسیاری را جمع‌آوری کرده بود که از منزل این فرد مقادیر زیادی طلا و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان چک حامل کشف شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه همین فرد دستگیرشده مثال عینی برای تهیه یک مستند می‌تواند باشد تا شهروندان فریب ظاهر متکدیان را نخورند، یادآور شد: اگر مردم می‌خواهند به نیازمندان کمک کنند باید از طریق دستگاه‌های حمایتی، مراکز نیکوکاری و مراکز خیریه اقدام کنند تا کمک‌ها به نیازمندان واقعی برسد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.