سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نمایشگاه مشترک نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی در تربت‌حیدریه

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه از برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های نیروی انتظامی و میراث فرهنگی باهدف نمایش تلاش‌ها و نمونه‌هایی از کشفیات یگان حفاظت میراث فرهنگی در سال ۱۳۹۹ در هفته نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه گفت:امسال بیش از ۳۰۰ شی تاریخی و ابزارآلات حفاری غیرمجاز توسط نیرو‌های اطلاعاتی و انتظامی شهرستان کشف وضبط شده است که در این رابطه ۱۵ نفرمتهم دستگیر و با تشکیل ۱۲ مورد پرونده به مراجع قضایی معرفی شده اند.
او افزود: نتایج این عملیات‌ها علاوه بر کشف و ضبط تعداد زیادی از ادوات حفاری شامل (موتور برق – کمپرسور و...) وتوقیف ماشین آلات سنگین، تعداد ۴ دستگاه فلزیاب و ۷۵ قلم اشیاء دارای ارزش تاریخی یا فاقد ارزش تاریخی بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه ادامه داد: تعدادی از سایت‌ها و شبکه‌های مجازی درچند سال اخیر انواع دستگاه‌های فلزیاب وگنج یاب را تبلیغ می‌کنند که همه این دستگاه‌ها با هدف عوام فریبی، کسب درآمد وکلاهبرداری بوده است.
محمدی بیان کرد:این افراد با تعبیه سنسور‌های الکترونیکی وبالا بردن حساسیت این سنسور‌ها نسبت به فلزات در صورت وجود هرگونه فلز اعم از آلیاژ‌های آهن، سرب، مس و... در خاک شروع به آلارم دادن می‌کند که این امر طبیعی است.

او تصریح کرد:معمولا در بیشتر خاک‌ها وجود مقدارکمی ازاین آلیاژ‌ها دور از ذهن نیست و  با تهیه نسخه‌های به اصطلاح قدیمی جعلی مردم را فریب می‌دهند که در سال‌های اخیر ازسوی سودجویان این موارد تشدید شده وتعدادی از مردم با قیمت‌های بالا این چنین دستگاه‌هایی خریداری می‌کنند.
انتهای پیام// ف.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.