سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید سرزده کارشناس ارشد وزارت بهداشت از پایگاه‌های سلامت

کارشناس ارشد مدیریت بیماری‌های واگیر دار وزارت بهداشت به طور سر زده از بخش اورژانس بیمارستان و مرکز غربالگری بیماران کووید ۱۹ مهاباد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  شامگاه سه شنبه ۲۹ مهر ماه دادرس کارشناس ارشد مدیریت بیماری‌های واگیر دار وزارت بهداشت با همراهی کارشناسان معاونت درمان و بهداشتی دانشگاه با همراهی مدیر شبکه، سرپرست مرکز بهداشت و مسئولان شبکه از بخش اورژانس بیمارستان و مرکز غربالگری ۱۶ ساعته بازدید کردند.

دادرس کارشناس ارشد مدیریت بیماری‌های واگیر دار وزارت بهداشت اظهار داشت: هدف از این بازدید ارزیابی و پایش وضعیت موجود در بیمارستان امام خمینی (ره) و مرکز بهداشت مهاباد به منظور ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ می‌باشد.

این مقام مسئول کشوری افزود: شیوع بیماری کرونا یک مسئله جهانی بوده که در کشور ایران یک بحث ملی به شمار می‌رود و از این رو مبارزه با این ویروس  نیازمند مشارکت همگانی  سازمان‌ها , ادارات ، ارگان‌ها و مردم است.


بیشتر بخوانید


امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: استفاده از ماسک توسط شهروندان مهابادی نسبت به مدت مشابه ماه قبل کاهش ۵۰ درصدی داشته و به ۲۰ درصد رسیده و این وضعیت نگران کننده است.

او اضافه کرد: با روند افزایشی بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹، حجم کار کادر درمان در تمامی گروه‌ها افزایش‌یافته و درگیری و مواجهه آنان با این بیماری نیز بیشتر می‌شود.

بهزاد اذعان کرد: خوشبختانه در طول این مدت پزشکان و کادر درمانی ادبیات زندگی با کرونا را یاد گرفته اند و نسبت به این پاندمی حساس‌تر شده و بیماری که به بیمارستان مراجعه می‌کند حتما از لحاظ ابتلا به بیماری کرونا ارزیابی می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد یادآور شد: در شهریور ماه به دلیل استفاده بیش از ۶۰ درصد جمعیت شهرستان از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد بیماران بستری در بیمارستان به ۵ نفر در روز کاهش یافته بود و هم اکنون به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عادی انگاری شهروندان بیش از ۹۰ بیمار بستری کرونایی در بیمارستان مهاباد داریم.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.