سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرخ های تولید واحد‌های صنعتی راکد کشور به حرکت در خواهد آمد

معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت:۲ هزار واحد صنعتی راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور تا پایان امسال به چرخه تولید باز می‌گردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،بابک دین پرست معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور امروز چهارشنبه ۳۰ مهرماه در حاشیه بازدید از یک شرکت در آمل از افزایش بازگشت واحد‌های صنعتی راکد کشور به مدار تولید خبر داد و گفت: طبق دستور جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قرار شد  ٢ هزار واحد صنعتی راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور   تا پایان امسال به چرخه تولید بازگردند. ‎

او افزود: در این دوره از فعالیت دولت، هفت دستور مستقیم از رییس جمهور مبنی بر خروج واحد‌های تولیدی از تملک بانک‌ها صادر شده است.

دین پرست گفت: یکهزار و ٧١٨ واحد تولیدی در حال حاضر در تملک بانک‌ها قرار داشته که تاکید رییس جمهور بر خروج از تملک این بانک‌ها در اسرع وقت و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید است.

معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود: در جلسه‌ای که دیروز برگزار شد قرار شد تمامی واحد‌هایی که توانایی بازگشت به چرخه تولید را دارند مشکلاتشان احصا و به کارگروه رفع موانع تولید استان‌ها معرفی شوند.

او با بیان اینکه تمام این واحد‌های تولیدی تا انتهای سال تعیین تکلیف خواهند شد، گفت: بیشترین موانعی که وجود دارد قوانین تامین اجتماعی از جمله ماده ٣٧ آن است که متعلق به ٤٦ سال قبل است و طبق آن امکان واگذاری واحد‌های تولیدی در تملک بانک ها، به افراد و یا خرید افراد متقاضی وجود ندارد.

دین پرست با بیان اینکه ستاد تسهیل در حال بررسی و رفع مشکل این قانون است، افزود: با برطرف شدن این مشکل و امکان واگذاری واحد‌ها به افراد، مشکلات حدود ٤٠ درصد از واحد‌های تولیدی احصا و به چرخه تولید باز می‌گردند.

او افزود: طبق توافق انجام شده با روسای بانک‌ها قرار شد تملک واحد‌های تولیدی به حداقل برسد و هیچ تملک بانکی منجر به تعطیلی واحد تولیدی نشود.

وجود ۴ هزار معدن راکد در کشور

معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور از تعیین تکلیف ۴ هزار و ٥٠٠ معدن غیرفعال خبر داد و گفت: طبق آمار وزارت صنعت و معدن و تجارت با بازگشت این واحد‌های راکد ٨٨٨ هزار اشتغال ایجاد می‌شود که ١١١ هزار مورد آن اشتغال مستقیم خواهد بود.

افتتاح نخستین مرکز شبانه روزی رفع مشکلات تولید، برگزاری کارگروه اقتصاد مقاومتی، بررسی مسایل و مشکلات بخش اشتغال و کارگری و شرکت در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از دیگر برنامه‌های معاون وزیر کشور در سفر یک روزه اش به مازندران است.

مازندران بیش از سه هزار واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۸۰ هزار میلیارد ریالی دارد بیش از ۸۰ هزار نفر در این واحد‌ها مشغول کار هستند.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.