سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار اشتری در صحن علنی:

ماموریت‌های نیروی انتظامی تعطیل بردار نیست

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ماموریت‌های نیروی انتظامی تعطیل بردار نیست و در تمام ایام همکاران بنده در خدمت مردم هستند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه ضمن تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: پیام روز گذشته رهبر انقلاب به مناسبت هفته نیروی انتظامی باعث ارتقای روحیه کارکنان این نیرو و دمیده شدن روح جدید به این نیرو شد.

وی افزود: ماموریت‌های نیروی انتظامی تعطیل بردار نیست و در تمام ایام همکاران بنده در خدمت مردم هستند.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی دارای کارکنان انقلابی و جهادی است، افزود: بیش از ۱۰ هزار گشت ثابت و ۳۰ هزار گشت سیار در نیروی انتظامی وجود دارد.

سردار اشتری بیان کرد: نیروی انتظامی برای حفط اقتدار و امنیت با تمام توان و ظرفیت در میدان حضور دارد.

وی گفت: نیروی انتظامی در دفاع مقدس و هم بعد از دفاع مقدس همچنان در حال مبارزه با ناامن کنندگان و مخلین نظم و امنیت کشور، نیروهای تروریستی و تمامی کسانی که می خواستند امنیت را به مخاطره بیاندازند بوده و در مقابل آنها ایستاده است. نیروی انتظامی خارج از هیاهوی سیاسی و گرایش به قومیت‌ها و گروه‌های مختلف مشغول ارتقاء نظم و امنیت در جامعه است و به پیروی از فرمان فرمانده کل قوا که آرامش و امنیت مردم خط قرمز نیروهای مسلح و نیروی انتظامی است، با اقتدار توأم با مهربانی، عدالت، هوشمندی و عقلانیت در حال مبارزه و خدمت‌رسانی به مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: در سال حدود ۷۰ میلیون خدمت به مردم ارائه می‌دهیم و کمتر نهادی در کشور داریم که مانند نیروی انتظامی ضمن انجام وظایف قانونی، خدمت هم ارائه دهد. امروز رضایتمندی مردم و فرمانده کل قوا به همین جهت است که کارکنان خدوم نیروی انتظامی شبانه‌روز در حال خدمت هستند.

 وی  افزود: با توجه به گره خوردن دو مسئله امنیت و سلامت، در شرایط فعلی شعار هفته نیروی انتظامی با هم برای امنیت و سلامت است، در این مقطع حساس کشور و با توجه به شیوع کرونا که مدتی است مردم را گرفتار خودش کرده، نیروی انتظامی از همان ابتدا در کنار مدیران بهداشت و درمان بود و از همان روز اول اقدامات خودش را شروع کرده و تمامی امکانات را در اختیار بیماران قرار داده است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اقدامات خود برای برخورد با محتکران اقلام بهداشتی گفت: در مبارزه با محتکران و افراد سودجو که از این شرایط به وجود آمده ناشی از کرونا سوءاستفاده کرده و اقلام مورد  نیاز مردم را احتکار کردند، قاطعانه برخورد کرده و ده‌ها میلیون ماسک و اقلام مورد نیاز مردم برای پیشگیری از کرونا را کشف کردیم.

فرمانده ناجا ادامه داد: در بحث فضای مجازی و کانال هایی که تشویش اذهان عمومی می کردند، بیش از 3 هزار تارنما شناسایی شدند و با تذکر، تماس تلفنی، احضار و بعضاً تشکیل پرونده و ارسال به مقام قضایی، آرامش در فضای مجازی ایجاد شد.

وی افزود: در بحث فاصله گذاری اجتماعی که کار بسیار دشواری بود، نیروی انتظامی با کمک مسئولان سایر بخش ها و همچنین بسیج، ورود پیدا کرد و اقدام بزرگی را صورت داد و در حال حاضر نیز در حال اجرای این ماموریت است.

سردار اشتری بیان کرد: همچنین برای ضدعفونی کردن معابر و محل های عمومی از همه تجهیزات استفاده کردیم، در حال حاضر این اقدام ادامه دارد، بنابراین افتخار می‌کنیم که در کنار عزیزان کادر درمانی خدمت می کنیم و فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروهای مسلح با تمام توان وارد شده و مصوبات ستاد ملی کرونا عملیاتی شود، را عملیاتی می کنیم.

وی گفت: امروز افتخار ما این است که مجلسی انقلابی و مردمی داریم و خواسته ما این است که این مجلس پربرکت و نمایندگان مردم، بخشی از مشکلات قانونی و زیرساختی نیروی انتظامی را با دست باکفایتشان حل کنند، چرا که به هر میزان که به نیروی انتظامی توجه شود، اثرات بسیار خوبی در پی دارد و خوشبختانه ریاست مجلس شورای اسلامی به دلیل اینکه قبلاً مسئولیت فرماندهی این نیرو را برعهده داشتند، با مسائل و مشکلات و ماموریت های این نیرو آشنایی کامل دارند که امیدواریم گشایش هایی برای ما ایجاد شود.

فرمانده ناجا افزود: افزایش توان ناجا، تقویت زیرساخت ها و پایه اعتبارات این نیرو که ضعیف است، باید مورد توجه جدی قرار گیرد. ممکن است در این وضعیت که مشکلاتی به دلیل تحریم ها به وجود آمده است، اعتبارات و گشایش ها آنچنان نباشد، ولی نیروی انتظامی باید جزو اولویت ها قرار گیرد.

سردار اشتری گفت: امیدواریم در برنامه های ۱۴۰۰ و برنامه هفتم توسعه، مجلس شورای اسلامی اهتمام و توجه بیشتری به زیرساخت ها و توان اولیه نیروی انتظامی داشته باشد. البته با توجه به تمام کسری ها، فشارها و کمبود اعتباراتی که وجود دارد، نیروی انتظامی از ماموریت های خود غافل نمانده است.

وی تصریح کرد: نیروهای جان برکف انتظامی با تلاش مضاعف، روحیه جهادی و انقلابی و تبعیت از فرامین فرمانده معظم کل قوا و عشق و علاقه خدمت به مردم، وظایف خود را به طور کامل و به نحو احسن انجام داده تا خلأها را پر کند، اما اگر امکانات ما بیشتر شود، قطعاً تاثیرات چندبرابری در پی خواهد داشت که البته به صورت کامل به ریاست محترم مجلس گزارش نیازمندی ها را تقدیم خواهم کرد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: در بحث معیشت کارکنان ناجا، در خصوص توجه به این قشر زحمتکش و خدوم باید عنایت ویژه ای شود، چرا که ما با کمبود منازل سازمانی در اقصی نقاط کشور به ویژه در نقاط مرزی مواجهیم، در حالی که یکی از عواملی که می تواند پشتیبان نیروها باشد، رفع دغدغه در این خصوص است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.