سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوضاع وخیم کرونایی در خراسان جنوبی؛

متوسط ابتلای روزانه به کرونا در استان به ۹۸ مورد افزایش پیدا کرده است

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی از روند صعودی آمار مبتلایان روزانه و ابتلای متوسط روزانه 98 نفر به کرونا خبر داد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: از اوسط مهر ماه تا کنون شاهد افزایش تعداد متوسط ابتلای روزانه  به بیماری کرونا بوده ایم و این آمار از متوسط روزانه ۹۳ ابتلا به ۹۸ مورد در روز افزایش پیدا کرده است.

او افزود: بروز موارد جدید استانی ۲۰.۲ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده در حالی که شاخص کشوری ۵.۹ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که این آمار ۴ برابر آمار کشوری گزارش شده است.

شریف زاده بیان کرد: میزان بروز تجمعی در استان ۵۵۹ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است و همچنان شهرستان‌ های بیرجند، بشرویه، قاین و درمیان در رتبه‌های اول تا چهارم قرار دارند.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۲۳۱ آزمایش جدید از افراد مشکوک به بیماری کرونا گرفته شده است و ۱۶۷ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده است که از این تعداد ۵۷ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری و ۱۱۰ بیمار سرپایی بوده اند.

 او از فوت ۶ نفر در شبانه روز گذشته در استان خبر داد و تصریح کرد: تعداد کل موارد فوت از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون به ۲۲۲ مورد رسیده است.

شریف زاده از مردم خواست تا علاوه بر استفاده از ماسک، دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.