سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موفقیت ۴ شرکت دانش بنیان برای ورود به مرحله تست حیوانی واکسن کرونا

دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: چهار شرکت دانش بنيان موفق شده اند تست واکسن کرونايي خود را وارد مرحله حيواني کنند.

به گزارش خبرنگارحوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی قانعی دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در اخبار شبکه چهار اظهار کرد: در حال حاضر چهار شرکت دانش بنیان محصول شان جلوتر از بقیه شرکت‌ها در زمینه ساخت واکسن است و این شرکت‌ها وارد مرحله تست حیوانی شده اند.

او ادامه داد: در کمیته ملی واکسن کرونا، ۱۴ مرحله پیش بینی شده است  تا ساخت واکسن وارد فاز نهایی شود و امروزه برخی از شرکت‌ها ۶ مرحله را در زمینه ساخت واکسن طی کرده اند و در آبان امسال نیز نشست مشترکی ویژه تمام شرکت‌های متقاضی تولید واکسن برگزار خواهیم کرد.

قانعی با بیان اینکه کمیته اخلاق پزشکی مجوز کار تحقیق روی انسان را انجام می‌دهد، افزود: قرار داد محل تولید واکسن نیز باید به تایید سازمان غذا و دارو برسد.

او با اشاره به اینکه برخی از افراد دوباره به این بیماری مبتلا شده اند، بیان کرد: ممکن است از ترکیب دو واکسن جداگانه برای درمان کرونا استفاده شود و به طور کلی ما منتظر فاز سوم نتایج تحقیقات بالینی برخی از کشور‌ها هستیم و پروژه تحقیقاتی در فاز‌های اول و دوم و سوم باید به صورت مکتوب به کمیته اخلاق پزشکی ارسال و در صورت تصویب مجوز انجام مطالعه صادر می‌شود.

قانعی گفت: اجازه تست روی برخی از گروه‌ها مانند زنان باردار و بیماران خاص داده نمی‌شود و این گونه موارد در کمیته اخلاق پزشکی ذکر شده است.


بیشتر بخوانید:


او افزود: اگر یک ماه بعد از تزریق واکسن آنتی بادی در خون افراد تولید شود این مسئله نشان دهنده اثر بخش بودن واکسن است و افرادی کاندیدای تست واکسن می‌شوند که جواب تست PCR آن‌ها منفی باشد، زیرا افرادی که قبلا به بیماری کرونا مبتلا شده اند، آنتی بادی در بدن آن‌ها بالا است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.