سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سابقه درخشان فارسی‌ها در وقف

با رونمایی از وقف جدید شمار موقوفه‌های امسال استان فارس به ۵۳ موقوفه رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در همایش ملی یاوران وقف که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد در جمع خبرنگاران، گفت: در سازمان اوقاف و امور خیریه به دنبال تحمیل عقاید و اعمال نظرات دستوری و تولی‌گری نبوده‌ایم بلکه خواسته ما بر مبنای تداوم این سنت حسنه در افکار عمومی و حمایت از نیازمندان پایه‌ریزی شده است.

حجت الاسلام سید عباس موسوی گفت: سیره وقف از نیاز‌های اساسی جامعه در هر زمانی بوده است و اشکال آن را باید با توجه به تناسب نیاز‌های روز تعریف کرد. دروازه‌های راه خیر هیچ‌گاه بر روی مردم بسته نیست و در همه شرایط باید این آئین الهی را مدنظر قرار داد.

او دنیا را محل گذر و امتحان الهی دانست و افزود: آنچه برای انسان می‌ماند و توشه آخرت می‌شود همانا اعمال نیکی است که در این دنیا انجام داده است.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل موقوفات در قالب توزیع بسته‌های معیشتی به نیازمندان کمک شده است و این کمک‌ها نیز ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اینکه در فارس نزدیک به ۲۰۰ هزار رقبه موقوفه وجود دارد، گفت: واقفان و خیران استان فارس در این امر خدا پسندانه و ثبت وقف نامه‌هایی با قدمتی ۷۰۰ ساله، سابقه درخشانی دارند و همچنان هم در کشور رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه بیشتر موقوفه‌ها در حوزه درمان و سلامت است، گفت: روزانه بین ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر از مراکز موقوفات درمانی در شیراز خدمات دریافت می‌کنند.

در همایش ملی یاوران وقف یک وقف جدید توسط جوان‌ترین واقف استان فارس و مادرش رونمایی شد. این واقفان نیک‌اندیش یک زمین کشاورزی به مساحت ۱۵۰ هکتار و به ارزش ۳۰ میلیارد تومان را وقف مرکز خیریه درمانی پیوند اعضا ابن سینا کردند.

همچنین شمار موقوفه‌های امسال در استان فارس به ۵۳ موقوفه رسید.

در این مراسم از خانم پوران عظیمی به عنوان واقف برتر، آقای اسماعیل محمدی به عنوان خیر برتر در زمینه ساخت بقاع متبرکه، آقای صاحب دیوانی به عنوان متولی برتر موقوفات استان فارس تجلیل شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.