سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلایه دانشجویان از افزایش بی سابقه شهریه دانشگاه آزاد

افزایش شهریه های دانشگاه آزاد اسلامی سوژه داغ جامعه دانشجویی کشور و همچنین دانشجویان دانشگاه آزاد واحد همدان شده است.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، پس از آن که شهریه های دانشگاه آزاد اسلامی با افزایش روبرو شد، دانشجویان گله مندی خود را از وضع پیش رو ابراز کردند .

با اطلاع از وضع کنونی و روند ایجاد پرسش و پاسخ در رابطه با شرایط ترم جاری با آن ها صحبت کرده و در ادامه آن شرایط جدید شهریه ها را از مرتضی قائمی رئیس دانشگاه آزاد همدان جویا شدیم.

محمد مهدی صادقی سنج که دانشجوی رشته تربیت بدنی در مقطع کاردانی است دل خوشی از شرایط مالی ترم جاری ندارد و می گوید : در ترم های گذشته مجموع شهریه ثابت و متغیری که برای تحصیل در دانشگاه پرداخت میکردیم مبلغی کمتر از یک میلیون تومان بود اما در ترم جاری با افزایش چند برابری و بی سابقه شهریه ها روبرو شده ایم و مجموع شهریه متغیر و ثابت ما به دو میلیون و چهارصد هزار تومان  رسیده که در این شرایط اقتصادی و وضعیت نابسامان جامعه در زمان شیوع کرونا ناجوانمردانه است.

او می گوید: در ترم های گذشته شهریه را به صورت قسطی پرداخت می کردم اما نکته جالب این است که در روز حذف و اضافه برای انجام امور مربوطه در آن روز، پنجاه درصد از مجموع شهریه متغیر را از ما دانشجویان گرفتند و  متعجبم که چرا در وضع کنونی که کلاس ها غیرحضوری است چنین تصمیمی گرفته شده و امیدوارم این روند خاتمه یابد .

 علیرضا ارن دانشجوی رشته نرم افزار در مقطع کاردانی پیوسته هم با انتقاد از وضع موجود و افزایش شهریه دانشگاه آزاد گفت : من برای شهریه ترم گذشته ام مبلغی در حدود ششصد هزار تومان هزینه کرده بودم اما در ترم جاری هزینه ایی که باید برای ادامه تحصیل در این رشته پرداخت کنم حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان است کهبیش از پنجاه درصد فزاتیش دارد  و چنین مبلغی باورنکردنی است. در شرایط موجود اقتصادی  تحصیل در دانشگاه با این افزایش نرخ ها ارزش ندارد ، امیدوارم شرایط دانشجویان را درک کنند و هزینه های ما برای تحصیل در دانشگاه کمتر شود.

مرتضی قائمی, رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان در رابطه با افزایش شهریه ها اظهار کرد : برخی از رشته های دانشگاه آزاد اسلامی که در سال های اخیر با احتساب تخفیف های قبل بوده در سامانه جدیدکشوری  دیگر آن تخفیف ها را ندارد و رقم عادی شهریه جایگزین آن شده و بنابراین شهریه بعضی از رشته ها افزایش بیشتری داشته است.

او افزود : این تغییرات  کشوری است و همه رشته های  با  افزایش حداکثر بیست درصدی شهریه مواجه شده اند، ممکن است این مقدار برای برخی از رشته ها کمتر هم باشد اما دیگر رشته ها بویژه رشته های عملی این مقدار بیش از بیست درصد بوده و  تفاوت چشمگیرتری به دیگر رشته ها دارند وگرنه افزایش ها برای همه  رشته ها یکسان  است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان بیان کرد : در سامانه  جدید، رشته ای کاهش شهریه نداشته است و امکان کاهش شهریه هم وجود ندارد اما با اجرای تمهیداتی ممکن است تعداد قسط های دانشجویان بیشتر شود  تا مشکلات کمتری برای پرداخت شهریه داشته باشند.

انتهای پیام/غ

گزارش از : سینا بیدمشکی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۴۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان برای ورودی های مهر 98 رشته های کم متقاضی وعده تخفیف 35 درصدی شهریه را داد اما حالا میگویند پشیمان شدیم لطفا رسیدگی فوری نمایید
سید
۱۹:۲۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
سلام واقعا چرااااااااا بایدشهریه زیاد بشه!!!؟؟
اساتید که ماشاءالله تو خانه انلاین میشن
هزینه هم نمیدن
دانشجو ها هم باید هم هزینه شهریه بدن هم اینترنت و بقیه کارهای دانشگاه رو

اقایان مسئول ما از شما پاسخ شفاف میخواهیم

تو این وضع که همه چی گرانه و گران میشه
شما دیگه داغ نزارید رو داغ دانشجو ها....

ما دانشجو ها خواهان کم شدن شهریه هستیم
لطفا پیگیری کنید.