سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مفتح در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۶۰ میلیون نفر تا پایان سال یارانه کالا‌های اساسی دریافت می‌کنند

سخنگوی کمیسیون برنامه گفت: ۶۰ میلیون نفر تا پایان امسال بر اساس واریز مبالغی در کارت‌های معیشتی، یارانه کالا‌های اساسی دریافت می‌کنند.

محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به نشست امروز این کمیسیون گفت: این نشست با دو دستور کار بررسی طرح تأمین کالا‌های اساسی و اصلاح ساختار بودجه برگزار شد.

وی ادامه داد: طرح تأمین کالا‌های اساسی در صحن علنی به تصویب رسیده بود و امروز نحوه تعیین منابع مالی آن با حضور پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه بررسی شد.

مفتح تصریح کرد: طبق اصول کلی این طرح باید به ۶۰ میلیون نفر در ۶ ماه و تا پایان سال ۹۹ بر اساس واریز مبالغی در کارت‌های معیشتی  یارانه کالا‌های اساسی تعلق گیرد، اما میزان منابع مالی و چگونگی تخصیص آن و همچنین آثار جانبی اجرای این طرح بر اقتصاد کلان باید کاملاً بررسی و مشخص شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس اظهار کرد: از بررسی‌ها در نشست امروز به یک خط کلی رسیدیم و مقرر شد برای جمع‌بندی و بررسی بیشتر امروز بعد از ظهر هم کمیسیون برنامه و بودجه با حضور کارشناسان دولتی جلسه‌ای را برگزار کند تا طرح نهایی شود و در صحن علنی فردا در دستور کار قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به حضور بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کل کشور و کارشناسان این دیوان در نشست امروز این کمیسیون گفت: کارشناسان دیوان محاسبات گزارشی از آسیب شناسی بودجه و لزوم اصلاح ساختار بودجه به همراه پیشنهادات خود را ارائه کردند و در ادامه زنگنه رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه به ارائه گزارش این کمیته پرداخت.

مفتح تأکید کرد: برخی بند‌های طرح اصلاح ساختار بودجه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و قرار شد در جلسه امروز بعد از ظهر مابقی بند‌های این طرح مورد بررسی قرار گرفته تا هر چه سریعتر نهایی شده و به سازمان برنامه و بودجه برای تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ برمبنای آن ابلاغ شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۱۹:۴۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
اگه تا اون موقع از گشنگی بی دارویی نمردیم باشه
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
کارمندان وحقوق بگیران ثابت رو در اولویت قرار دهید