اما در روزهای شیوع ویروس کرونا و در شرایطی که شهروندان برای رعایت بیشتر اصول بهداشتی کمتر به بازارهای فیزیکی مراجعه میکنند، کسب و کارهای الکترونیکی در حال خدمترسانی به اقشار مختلف جامعه هستند و امکان خرید کالا در فضای مجازی، آسودگی خاطر را برای مصرف کنندگان به ارمغان آورده، اما در این شرایط، کسب و کارهای الکترونیکی باید با دقت مضاعفی حقوق مصرف کنندگان را در تأمین کالاهای مرتبط با بهداشت فردی رعایت کنند؛ بنابراین نباید فراموش کنیم در شرایط فعلی، کسب و کارهای الکترونیکی همانند سایر گروههای جامعه میتوانند با همدلی و حمایت از یکدیگر دوران گذر از این بحران را با آسیبهای کمتری طی کنند.
شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان چهارمحال و بختیاری سبب کاهش تردد مردم و تعطیلی بر اصناف شد که این موضوع سبب شده تا زخم عمیقی بر پیکر بازارهای سنتی بنشیند و مردم برای تأمین کالای مورد نیاز خود به سمت خریدهای اینترنتی روی آورند و بازارهای اینترنتی رونق و جلا گیرند.
بیشتر بخوانید
سید عبدل درگاهی مدیرکل اداره پست چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعداد مرسولات وارده به استان، اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، با رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی ۵۷۰ هزار مرسوله پستی به استان وارد شد.
او با اشاره به افزایش ۳۳ درصدی خریدهای اینترنتی در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، افزود: در این مدت، بسته و امانات صادره از استان ۷۷ درصد رشد داشته است.
درگاهی اضافه کرد: ۹۶ دفتر پیشخوان دولت و ۱۶ دفتر پستی دولتی در استان در حال انجام امورات پستی هستند.
او ادامه داد: در ایام شیوع ویروس کرونا اداره پست یکی از ارگانهای شلوغ بوده که نقش مهمی در کنار مدافعان سلامت در کاهش ترددها و تحقق پویش در خانه ماندن و تکمیل زنجیره انسانی داشته است، امروز آمارها نشان از آن دارد که شیوع ویروس کرونا خریدهای مردم را به سمت خریدهای اینترنتی برده است.
درگاهی با بیان اینکه نیروهای پست در روزهای کرونایی وظیفه دارند که این بستهها و مرسولات را بهطور فیزیکی به دست مردم برسانند، گفت: حفظ سلامتی پرسنل بهخصوص نامهرسانها در اولویت است بنابراین همه محمولههای پستی وارد شده به استان ۲۴ ساعت ایزوله و ضدعفونی میشوند تا امکان شیوع بیماری از این راه را به حداقل برسانیم.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/ن