سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحیمیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

محدود بودن تجاری سازی مقالات در سطح جهان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران گفت: تجاری سازی مقالات در سطح جهان و تبدیل آن‌ها به محصول بسیار محدود است.

محمد رحیمیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عدم تجاری سازی مقالات علمی و بین المللی در سطح جهان، اظهار کرد: برخی از مقالات علمی و پژوهشی در سطح بین المللی نوشته می‌شوند، اما به دلایل گوناگون تجاری سازی نخواهند شد.

او افزود: ممکن است برخی از مقالات علمی در سطح ببین المللی به چاپ برسند، اما درصد بسیار کمی از آن‌ها تجاری سازی شده یا به محصول فناوری و علمی تبدیل می‌شوند.

رحیمیان تصریح کرد: کاربرد استفاده از مقالات علمی متفاوت است، در واقع متناسب نیاز‌های جامعه از آنان در فعالیت‌های علمی و فناوری بهره می‌گیرند. برای تبدیل آنان به محصول ایده‌های متفاوتی وجود دارد که باید گفت تعداد مقالات پژوهشی و علمی که به تجاری سازی تبدیل شده اند در سطح جهان بسیار محدود بوده و قابل شمارش نیست.

رحیمیان با بیان اینکه ممکن است تجاری سازی شدن یک مقاله حدود ۱۰ سال زمان ببرد، تاکید کرد: تجاری سازی مقالات سالیان سال طول می‌کشد و نباید انتظار تحقق تجاری سازی آن‌ها را در مدت زمان اندک داشت؛ چراکه نظرات متفاوتی برای تحقق آن وجود دارد. در حال حاضر تعداد تجاری سازی و تبدیل مقالات علمی و پژوهشی به محصول به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.