سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

کردستان به سمت فاجعه همه‌گیری کرونا پیش می‌رود

قادری گفت: وضعیت کرونا در کردستان به سمت فاجعه پیش می‌رود و در صورت بی‌اهمیتی نسبت به هشدارها، باید منتظر مرگ ده‌ها نفر از عزیزانمان باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به اینکه پیک جدید کرونا که از اواخر شهریورماه شروع شده و هر لحظه وسیع‌تر می‌شود، متاسفانه به سمت یک فاجعه پیش می‌رود.

او افزود: در صورت بی‌اهمیتی نسبت به هشدار‌ها و عدم کاهش تماس فیزیکی مردم و استفاده نکردن از ماسک باید منتظر مرگ ده‌ها نفر از عزیزانمان باشیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: از ۱۰ روز آینده وضعیت کرونا وخیم خواهد شد مگر اینکه رعایت نکات بهداشتی شدیدتر شده و مهمانی‌های خانوادگی نیزتعطیل شوند.

قادری اذعان کرد: حضور در مکان‌های شلوغ و پرجمعیت، مرگبار و باعث ابتلای فرد و خانواده‌ها به کرونا خواهد شد.

او از همه مسئولان، مردم و اصناف درخواست کرد رعایت اصول بهداشتی را در ادارات، اصناف و مغازه‌ها و همچنین در خانواده‌ها جدی بگیرند.

به گفته معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، این پیک، بسیار خطرناک بوده و با توجه به اینکه همه شهرستان‌ها درگیر هستند، امکان خدمت‌رسانی را به حداقل می‌رساند.

قادری بیان کرد: استان کردستان به یک تغییر رفتار سریع و وسیع در مردم نیاز دارد تا بتوان جلوی پیشرفت این پیک را گرفت و از بروز یک فاجعه جلوگیری کرد.

او با بیان اینکه هم‌اکنون باید اقدامات پیشگیرانه را شروع کرد چراکه ممکن است فردا دیگر دیر باشد، افزود: افراد دارای علایم باید خود را مبتلا به کرونا فرض کنند و ضمن استراحت کامل که می‌تواند نجاتبخش باشد، به پزشک مراجعه کنند و از حضور در مهمانی‌ها خودداری و تماس فیزیکی خود با دیگران را قطع کنند.

منبع:فارس

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.