سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه همکاری‌های ایران با افغانستان در زمینه انرژی

وزیر نیرو گفت: اجلاس ششم کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و افغانستان طبق برنامه برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو  در دیدار با عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان بیان کرد: امروز و در این فرصت با توجه به اینکه ششمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی دو کشور در پیش رو است، دیداری با عبدالله عبدالله انجام شد تا او از پیشرفت مذاکره‌های مقدماتی و عرصه‌هایی که قرار است طبق برنامه در آینده نزدیک در کابل مورد بررسی و نهایی شدن قرار گیرد، اطلاع یابد.

وزیر نیرو ادامه داد: علاوه بر ارائه گزارش نقطه نظرات او درباره توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف مربوط به انرژی، همکاری‌های گمرکی و اقتصادی و سایر زمینه‌های مربوط به کمیسیون مشترک دو کشور در این دیدار دریافت شد.

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان هم در این دیدار گفت: مطابق نیاز‌های مردم افغانستان زمینه‌های همکاری دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نکاتی نیز مشخص شد.

او ادامه داد: آمادگی خوبی برای برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فراهم شده است و ان‌شاالله نتایج اجلاس هم نتایج خوبی برای دو طرف باشد و در همه عرصه‌ها پیشرفت حاصل شود.

 عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان پیش از ظهر یکشنبه برای یک سفر سه روزه و به منظور دیدار با مقام‌های بلندپایه ایران و نیز بررسی راه‌های گسترش روابط دو جانبه و صلح و ثبات افغانستان وارد تهران شد.

به گفته مجیب الرحمن رحیمی مشاور ارشد شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، عبدالله عبدلله در این سفر، مقام‌های ایرانی را در جریان آخرین تحولات و پیشرفت‌های گفت‌وگوی صلح این کشور قرار خواهد داد و در این سفر از مقام‌های ایرانی می‌خواهد که با دولت و مردم افغانستان همکاری و از روند صلح حمایت کنند تا صلح و ثبات پایدار در افغانستان و منطقه مستقر شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.