سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

از ابعاد روانی شیوع کرونا نباید غافل شد

غفاری گفت: در شرایط فعلی نباید از ابعاد روانی شیوع ویروس کرونا بر سلامت افراد جامعه غافل شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری گفت‌وگوی رسانه و دانشگاه، نقش نظام آموزش عالی و سلامت روانی و اجتماعی جامعه، اظهار کرد: وقتی در شرایط سخت کنونی به سمت کار ویژه‌های دانشگاه پیش می‌رویم بر مبنای نوع مطالبه جامعه این نگاه را تعیین می‌کنیم تا تاثیرگذاری را به جامعه معرفی کنیم. در حقیقت نظام آموزش عالی یکی از نهاد‌های تغییر ساز و تغییر آفرین است.

او در ادامه گفت: نهاد دانشگاه در ذهن و نظر جامعه این گونه قرار گرفته و تداعی می‌شود که باید کاری موثر و سودمند انجام دهد. وقتی در شرایط سخت کنونی به سمت دانشگاه می‌رویم وظایف این نهاد هم دو برابر می‌شود، زیرا علاوه بر وظایف آموزشی، مسئولیت اجتماعی نیز به آن اضافه شده است. این انتظار وجود دارد که دانشگاه فراتر از مرز‌های نهادی و سیستمی خودش اقداماتی انجام دهد.

غفاری ادامه داد: وجه آگاهی و شناختی که به نوعی در دانشگاه وجود دارد نباید تنها در اختیار اصحاب دانش باشد در حقیقت این آگاهی باید عمومی شود و وجه ترویجی برای دانش در اینجا اهمیت پیدا می‌کند. شناخت و آگاهی ویژه و تخصصی دانشگاه جای خود را دارد و باید مسائل اصلی و کلیدی جامعه که ناشناخته است را حل کند.

معاون وزیر علوم ادامه داد: شناخت بیشتر ویروس کرونا و ساخت داروی موثر بخشی است که باید به آن دست پیدا کرد و این امر در حوزه فعالیت تخصصی و ویژه مراکز آموزشی است. اما بخش‌هایی از شناخت و آگاهی دانشگاه باید در اختیار جامعه قرار گیرد.

غفاری گفت: بستر رسانه زمینه‌ای برای امکان بخشی به ترویج آگاهی و دانش برای بخش وسیعی از مخاطبان است و به همین دلیل بحث گفت‌وگوی دانشگاه و رسانه مطرح می‌شود. وقتی این دو مجموعه کنار هم قرار بگیرد و هم افزایی ایجاد شود می‌تواند بسیار موثر باشد. دانشگاه نیز در این زمینه قطعا داشته‌های بسیاری دارد. اگر این داشته‌ها با دستاورد‌های تخصصی ترکیب شود احساس پشتیبان داشتن در بین مردم پدید می‌آید.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم اظهار کرد: جامعه‌ای از امید برخوردار می‌شود که متوجه شده باشد، دستش خالی نیست و از قابلیت‌ها و دستاورد‌های خوبی برخوردار است. کار تخصصی در دانشگاه، عرضه این کار تخصصی برای جامعه و تقویت دانش عمومی نسبت به مسائل جامعه مخصوصا، سلامت سه ضلع کار تخصصی دانشگاه در شرایط فعلی است.

غفاری در پایان گفت: با توجه به افزایش آمار  روزانه فوتی‌های کرونایی و در شرایط سختی کنونی نباید از ابعاد روانی شیوع ویروس کرونا بر سلامت افراد جامعه غافل شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.