سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمبولانس های اورژانس اصفهان، نیازمند بازسازی

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: ۱۲۰ دستگاه آمبولانس از مدار خدمت رسانی خارج شده‌اند که نیاز به بازسازی دارند.

غفور راستین رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  اظهار داشت: ۲۹۰ دستگاه آمبولانس در حال خدمت‌رسانی بودند که ۱۲۰ دستگاه از مدار فعالیت خارج و نیازمند تعمیر هستند.

او افزود: هزینه خرید یک دستگاه آمبولانس ۳.۵ تا ۴ میلیارد تومان است که برای دانشگاه علوم پزشکی مقرون به صرفه نیست. به طوری‌که با همین مبلغ می‌توان ۴۰ دستگاه از آمبولانس‌های از مدار خارج شده را بازسازی کرد. سازمان اورژانس کشور خبر از بازسازی ۴۰ دستگاه آمبولانس داده است؛ اما بازسازی همین تعداد نیز زمان‌بر است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: از اسفندماه سال قبل انتقال بیماران کرونایی شروع شد و به اوج خود در فروردین ماه رسید که باعث افزایش ۲ برابری امدادخواهی از اورژانس ۱۱۵ و انتقال بیماران شد. با افزایش ۲ برابری امدادخواهی و تماس‌های مردم با توجه به نداشتن آگاهی و اطلاعات از بیماری، متناسب با نیاز کارمندان اتاق فرمان را نیز افزایش دادیم که باز هم پاسخگوی نیاز مردم نبود.

او ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با مجموعه‌ای از کادر پرستاری و پزشکان داوطلب، خطوطی با عنوان ۳۱۳ طراحی کرد که به‌تازگی، وظیفه جواب دهی بار دیگر به اورژانس ۱۱۵ بازگشت و این سامانه در حال حاضر فعالیت ندارد.

راستین اظهار داشت: از اواسط مردادماه تاکنون در اوج بیماری هستیم که ۴۰ درصد مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی را بیماران کرونایی تشکیل می‌دهند. کارکنان پیش‌بیمارستانی با ۱۵۷ پایگاه در سطح استان درگیر انتقال بیماران کرونایی هستند. از اسفندماه سال قبل تا امروز حدود ۱۶ هزار بیمار کرونایی را از محدوده پیش‌بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال دادیم.

او بیان کرد: هزار نفر از پرسنل در حال امدادرسانی به امدادخواهان از جمله بیماران کرونا هستند. حدود ۱۵۰ نفر از کارمندان مبتلا به کرونا شدند که فوتی نداشتیم، تعدادی بهبود یافتند و تعدادی در بیمارستان و یا منازل خود قرنطینه هستند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان اضافه کرد: از مسئولان و افرادی که در قبال مردم احساس مسئولیت می‌کنند تقاضا داریم به هر طریقی که می‌توانند به بازسازی آمبولانس‌ها کمک کنند تا در مدار خدمت‌رسانی به مردم و امدادخواهان قرار گیرد.
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.