سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای ۹دستگاه تبلت به فرزندان زندانیان نیازمند در کرمان

در حاشیه جلسه هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان، ۹ دستگاه تبلت و بسته‌های کمک آموزشی به فرزندان زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در جلسه هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان گفت: تمام تلاش‌ها بر این است تا آسیب‌های زندان، متوجه خانواده زندانیان به ویژه فرزندان آن‌ها نشود، زیرا پس از ورود سرپرست خانواده‌ها به زندان، خانواده به طور ذاتی با رنج، گرفتاری و درد ناشی از حضور نداشتن سرپرست خانواده روبرو می‌شود و تمامی مدیران دستگاه‌های مختلف، خیران، نهاد‌های مدنی و جامعه باید این درد را درک کنند تا مشکلات خانواده‌های این مددجویان به حداقل ممکن کاهش یابد.

او افزود: در شرایط شیوع بیماری کرونا، تمامی مردم با مشکلات زیادی روبرو شده اند و در این فضا، خانواده‌های زندانیان نیز دچار گرفتاری‌هایی برای تامین امکانات مورد نیاز برای ادامه تحصیل فرزندان خود هستند.

موحد تصریح کرد: بنا است در شهر کرمان، ۱۵۰ تبلت برای فرزندان زندانیان نیازمند خریداری شود تا از این وسیله کمک آموزشی برای ادامه تحصیل خود استفاده کنند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بیان داشت: تلاش می‌شود، هر خانواده یک تبلت دریافت کنند تا در این فضا، آموزش فرزندان خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان دچار خلل و آسیب نشود.

موحد تاکید کرد: آموزش و سلامت از موضوعات مهم در ارتباط با زندانیان و خانواده‌های آن‌ها است و تمامی برنامه‌های درون زندان‌ها و نیز برنامه‌های انجمن حمایت زندانیان در این راستا شکل گرفته است.

رمضان امیری مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۶۰ درصد زندانیان استان کرمان، متاهل هستند، گفت: ۸۰ درصد این افراد بیش از یک فرزند دارند و با شیوع بیماری کرونا در حوزه ارزاق، تحصیلی و... با مشکلات زیادی روبرو شده اند.

او افزود: در راستای رفع مشکلات معیشتی مددجویان زندان‌ها تاکنون دو سبد ارزاق با همکاری خیران و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به این خانواده‌ها اهدا شده است.

امیری تصریح کرد: در زمینه ی رفع مشکل تحصیلی فرزندان خانواده‌های تحت پوشش انحمن حمایت زندانیان و با همکاری بسیج اصناف استان کرمان ۲۴ میلیون تومان برای خرید تبلت و لوازم التحریر جمع آوری شده است.

انتهای پیام/ب

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.