سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرخانه احسان ماندگار در جمعیت هلال احمر قم راه اندازی می شود

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر قم از راه اندازی دبیرخانه احسان ماندگار با هدف توسعه‌ سنت حسنه‌ وقف خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، امیرحسین علیمردانی،معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر قم ضمن گرامیداشت روز وقف  اظهار کرد: جمعیت هلال احمر قم در نظر دارد با هدف توسعه‌ فرهنگ و سنت حسنه‌ وقف دبیرخانه احسان ماندگار را راه اندازی کند تا از ظرفیت خیرین و واقفین در بخش‌های درمانی، فرهنگی، آموزشی و معیشتی در هلال احمر استفاده کند.

او افزود:امروزه وقف به روش‌های مختلف صورت می‌گیرد و خیران و واقفان اموال خود را به منظور توسعه‌ مراکز درمانی، مساجد، کتابخانه، مدارس و دیگر مسائل وقف می‌کنند که همین امر موجب رشد و بالندگی جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین توسعه‌ حس نوع دوستی در جامعه و نشاط افراد می‌شود.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر قم گفت: جمعیت هلال احمر یک سازمان و نهاد مردمی است و برخلاف تصور افرادی که فکر می‌کنند هلال احمر یک سازمان امدادی است که فقط در زمان حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی ورود پیدا کند این جمعیت فعالیت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف انجام می‌دهد.

او خدمات درمان و توانبخشی، بهداشتی، درمان اضطراری، آموزشی، داوطلبانه، فرهنگی، به کارگیری جوانان در انجام کار‌های عام‌المنفعه و بشردوستانه، نهادینه کردن امور خیر و نیکوکاری از سنین پیش دبستانی و مهدک کودک، تامین داروی مورد نیاز برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ارائه‌ی تجهیزات پزشکی امانی به بیماران را از جمله فعالیت‌های  جمعیت هلال احمر برشمرد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر قم در پایان گفت: امیدواریم  مسیر نوعدوستی و اعتلای فرهنگ خدمت به همنوع است در دبیرخانه احسان ماندگار با حضور واقفین و خیرین پیگیری شود تا بیش از پیش در جهت توسعه سنت حسنه‌ وقف گام برداریم.

گفتنی است: خیران و واقفان می‌توانند به منظور همکاری با هلال احمر استان در جهت توسعه سنت حسنه‌ وقف و مشارکت در این امر پسندیده به معاونت امور داوطلبان واقع در خیابان ساحلی نبش کوچه ۷ مراجعه نمایند.


انتهای  پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.