سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان:

۲۰ درصد جمعیت استان سمنان را بخش روستایی تشکیل می دهد

صمیمیان گفت: بالغ بر ۲۰ درصد جمعیت استان را بخش روستایی تشکیل می دهد که فراهم سازی زمینه آموزش برای بی سوادان در بخش روستایی امری حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،مهدی صمیمیان ، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان گفت: به واسطه جمعیت روستایی قابل توجهی که در استان وجود دارد، نیاز است تا توجه ویژه ای به این قشر در بحث سواد و سواد آموزی شود.

او افزود: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آمادگی دارد تا با عقد تفاهمنامه ای با آموزش و پرورش در راستای ارتقاء شاخص ها در جمعیت روستایی استان، در مسیر حرکت به سمت محو بی سواد گام بردارد.

صمیمیان بیان کرد: ارتقاء سطح آگاهی های جامعه روستایی استان، کسب توانایی خواندن و نوشتن، روخوانی قرآن و توسعه مهارت های اساسی زندگی، حرفه ای و ارتقاء فرهنگ عمومی و تحکیم و تعمیق سواد بی سوادان و کم سوادان از جمله اهداف این تفاهمنامه است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان ادامه داد: ارتقاء شاخص سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در جامعه روستایی استان و تحت پوشش قرار دادن تمام بی سوادان و کم سوادان در بازه زمانی مشخص نیز از اهداف کمی این تفاهم نامه است.

او ابراز کرد: به همین ‌منظور و در راستای پیشبرد اهداف این طرح، ۴۰۰ فقره تسهیلات تشویقی تا سقف ۵ میلیون تومان در جهت ترغیب روستائیان و افراد کم سواد و بی سواد در روستاها برای امر سواد آموزی از سوی دفتر روستایی و شوراها استانداری سمنان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.