سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقایقی پنهان در لوگوهای مشهور جهانی

در این گزارش حقایق پنهان شده در برخی از لوگوهای معروف جهان را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، معروف‌ترین لوگوهای جهان معمولا تنها یک آرم یا لوگو نیستند و معانی و مفاهیم پنهانی در آن‌ها نهفته شده که کمتر کسی به آن‌ها توجه می‎کند. در این گزارش به بررسی حقایق پنهان شده در برخی از این لوگوها می‌پردازیم که شاید تاکنون متوجه آن نشده باشید.

لوگوی adidas

آدیداس، یکی از برندهای معروف ورزشی است که مورد توجه عموم مردم در سراسر جهان به خصوص ورزشکاران حرفه‌ای و شناخته شده قرار دارد. همه ما بارها این لوگو را دیده‌ایم اما شاید چندان به معانی و مفاهیم آن دقت نکرده باشیم. برند آدیداس که از سه خط مورب در کنار یکدیگر تشکیل شده، تصویر یک کوه را به تصویر می‌کشد که در واقع اشاره به چالش‌ها و فراز و نشیب‌های مسیر پیش روی یک ورزشکار دارد.

 

لوگوی Amazon

شاید در نگاه اول، لوگوی آمازون طرح خاصی نباشد اما با کمی دقت، نکته جالب توجهی را دریافت خواهید کرد. در این لوگو یک فلش از حرف a (اولین حرف در بین حروف انگلیسی) به سمت z (آخرین حرف انگلیسی) کشیده شده که این نشان می‌دهد شرکت آمازون هرنوع محصولی را برای عرضه به مشتریان در اختیار دارد. نکته دیگر این لوگو، طرح لبخندی است که با همین فلش ایجاد شده و توجه بیننده را به خود جلب می‌کند.

 

لوگوی APPLE

راب یانوف، طراح لوگوی مشهور اپل درباره طراحی این لوگو گفته است: تعدادی سیب خریده و آن‌ها را در کاسه‌ای قرار داده بودم. یک هفته مشغول کشیدن شکل آن‌ها جهت طراحی لوگویی خاص بودم که یکبار وسط کار، سیبی را گاز زدم و ناگهان متوجه شدم «Bite» (به معنی گاز زدن) همانند اصطلاح بیت «Byte» در کامپیوتر است." و این شد داستان سیب گاز زده‌ای که سال‌هاست مشهورترین برند جهان است.

 

لوگوی Sony Vaio

sony vaio یکی از معروف‌ترین برندهای جهانی است که همه ما بارها آن را دیده‌ایم، دو حرف اول این لوگو یک موج را تشکیل می‌دهند که نماد آنالوگ است و دو حرف آخر آن نیز شبیه اعداد ۱ و ۰ بوده که نماد سیگنال دیجیتال هستند.

 

لوگوی Formula 1

فرمول یک، یک مسابقه اتومبیلرانی مشهور درسطح جهانی است که سرعت در آن حرف اول را می‌زند. جالب است بدانید عدد ۱ در این لوگو به گونه‌ای طراحی شده که به خوبی بیانگر اهمیت سرعت بالای ماشین‌ها در این مسابقه می‌باشد.

لوگوی Hyundai

بسیاری از افراد تصور می‌کنند لوگوی «هیوندای» محصول کره جنوبی تنها نشانگر حرف اول نام آن است اما در واقع حرف «H» نماد دو فرد است (مشتری و نماینده شرکت) که با هم‌ دست می‌دهند و هیوندای گویا قصد دارد یا این نماد، مشتری‌مداری خود را به تصویر بکشد.

 

لوگوی Evernote

یکی از جالب‌ترین لوگوها که محصول توجه ویژه طراحان آن است لوگوی «اورنوت» یک اپلیکیشن یادداشت‌برداری می‌باشد. از آنجایی که فیل‌ها به قدرت حافظه قوی شهرت دارند و می‌توانند چهره افراد و حوادث را به خوبی به خاطر بسپارند از نماد آنان برای طراحی این لوگوی متفاوت استفاده شده است و گوش فیل نیز در این تصویر مانند ورقه‌های دفتر یا کتاب کمی تا شده است.

 

لوگوی TOYOTA

برند مشهور تویوتا یک نام آشنا برای تمامی مردم جهان است. شاید برایتان جالب باشد تویوتا پیش‌تر تولید کننده ماشین‌آلات بافندگی بوده  و این لوگو نیز تا حدودی شبیه به سوزنی است که مخی از میان آن عبور کرده است. همچنین این لوگو تشکیل شده از حروف سازنده کلمه تویوتا در زبان انگلیسی است که در تصویر زیر مشاهده می‎کنید.

 

لوگوی Continental

کانتیننتال تولیدکننده معروف لاستیک اتومبیل است که با کمی دقت متوجه می‌شوید دو حرف اول آن به گونه‌ای در کنار هم قرار گرفته که شکل یک چرخ خودرو را به تصویر می‎کشد.

 

لوگوی Pepsi

شاید باورش برایتان سخت باشد اما خوب است بدانید برند معروف پپسی برای طراحی این لوگوی مشهورش و معانی مخفی در آن بیش از یک‌ میلیون دلار هزینه کرده است. طرحی جدید به موضوعات مرموز و مخفی مانند میدان مغناطیسی زمین، فنگ‌شویی ( یک فلسفه و فن باستانی در چین است و برای پیدا کردن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیا)، ژئودینامیک (گروهی از حوادث طبیعی فعال )، نظریه نسبیت و نسبت طلایی ( در ریاضیات و هنر هنگامی رخ می‌دهد که نسبت بخش بزرگتر به بخش کوچکتر، برابر با نسبت کل به بخش بزرگتر باشد) اشاره دارد. به گفته طراح لوگو این طرح به مونا لیزا، پارتنون و حتی رنه دکارت نیز اشاره دارد. رنگ‌های قرمز، سفید و آبی همیشه نماد پرچم آمریکا بوده‌اند.

 

لوگوی Coca Cola

در لوگوی مشهور کوکا کولا، میان حرف «O» و «L» می‌توان پرچم دانمارک را دید. این تشابه کاملا اتفاقی بوده و شرکت هرگز از این موضوع برای تبلیغ محصولش در کشورهای اسکاندیناوی استفاده نکرده است.

لوگوی LG

لوگوی شرکت ال‌جی چهره یک فرد را نشان می‌دهد که گویا به بیننده چشمک دوستانه‌ای می‌زند. شرکت ال‌جی این لوگو را نمادی برای حفظ روابط انسانی و صمیمانه با مشتریان خود می‌داند.

 

لوگوی BMW

با وجود اینکه بسیاری از افراد تصور می‎کنند قسمت مرکزی لوگوی BMW نماد پره‌های هواپیما بوده و به سابقه فعالیت شرکت در فناوری حمل‌ و نقل هوایی اشاره دارد اما باید گفت این لوگو بخشی از پرچم «باواریا» منطقه‌ای در آلمان است که اولین فعالیت‌های شرکت از آنجا نشأت آغاز شد.

 

لوگوی Baskin Rabins

شرکت معروف بستنی سازی باسکین رابینز لوگوی خود را به گونه‌ای طراحی کرده که قسمت های صورتی رنگ قسمت آرم "BR" در اینجا شماره ۳۱ را تشکیل می دهد ، که تعداد طعم های مختلف بستنی است که باسکین رابینز به فروش معروف می رساند.

 

لوگوی Toblerone

این شرکت معروف شکلات در شهر «برن» سوئیس، در لوگوی خود تصویر نیمرخ یک خرس را طراحی کرده است چرا که شهر برن به «شهر خرس‌ها» شهرت دارد.

 

لوگوی Beats

Beats یک شرکت آمریکایی است که در ساخت تجهیزات صوتی شهرت بسیاری دارد، این شرکت در طراحی لوگوی خود حرف «b» را طوری قرار داده که گویا همانند تصویر فردی هدفون به گوش را به تصویر می‎کشد.

 

 

 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
منم
۱۶:۱۳ ۲۴ دی ۱۳۹۹
من تو یه مجله ای که از سایت شما معتبر تره خوندم که طراح لوگوی شرکت اپل برای این جای گاز رو روی سیب گذاشته چون میخواسته مردم با گیلاس اشتباهش نگیرن!
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
لطفا در مورد نشانه های صهیونیستی پنهان شده، هم مطلب بگذارید.
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
همه اشون الکی ه
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
لطفا در مورد پپسی یکم بیشتر توضیح بدید
رضا
۱۸:۳۶ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
لوگو کوکاکولا یک ایراد دیگه هم داره.. اگه برچسب یک نوشابه خانواده کوکاکولا رو بکنید و از پشت برچسب یعنی طرفی که سفید رنگ هستش رو نگاه کنید نوشته کوکاکولا به فارسی خونده میشه لا مکه لا مدینه
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
چه خوب
ali
۱۷:۵۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
لوگوی کوکا کولا رو برعکس بخونی میشه لا مکه که اسراییل کثیف طرحش رو داده
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
لوگوی ایران خودرو و سایپا در پرورش رانت و ایجا شیکه منظم دلالی درای شهرت فرا کهکشانی است چیزی نبود
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
پپسی رو یکم بزرگ نکردیم والا من تو اون دایره چیز خاصی نمی‌بینم
احمد
۱۲:۵۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
هیچ کدوم اینا به لوگوی ایران خودرو نمیرسه...