سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل دارو سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۱۹ کامیون کشف شده در عراق حاوی داروهای ایرانی نبودند

محمدی گفت: دارو‌های مکشوفی ۱۹ کامیون در عراق، ایرانی نیستند و از مبدا ترکیه به عراق قاچاق و از ایران ترانزیت شده اند.

سید حیدر محمدی مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خبر کشف  ۱۹ کامیون داروی ایرانی قاچاق در کشور عراق اظهار کرد: حسب اظهار نظر مقامات گمرگ ایران، دارو‌های کشف شده  در ۱۹ کامیون در کشور عراق، ایرانی نیستند و از مبدا ترکیه به عراق قاچاق و از ایران ترانزیت شده اند، اما باز هم بررسی‌های دقیق‌تر ادامه خواهد داشت.

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ادامه داد: منابع خبری عراقی ادعا کرده بودند که کامیون‌های کشف شده حامل دارو‌های قاچاق ایرانی است و برای مشخص شدن صحت و سقم ماجرا باید دارو‌ها با واسطه مقامات امنیتی و نظامی تحویل وزارت بهداشت ایران شوند.

محمدی اظهار کرد: در صورتی که دارو‌ها تحویل وزارت بهداشت ایران و مشخص شود که این دارو‌های قاچاق ایرانی هستند، ما به راحتی می‌توانیم بفهمیم دارو‌ها از کدام بخش از زنجیره دارویی کشور خارج شده است و این ظرفیت در سازمان غذا و دارو وجود دارد تا ریشه دارو‌های قاچاق را کشف کند و ما به کمک سامانه نظارتی تیتک می‌توانیم اعلام کنیم دارو‌ها از داروخانه، شرکت پخش یا کارخانه قاچاق شده است.

توانایی شناسایی منبع قاچاق دارو به کشورهای همسایه را داریم

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو بیان کرد: منابع عراقی ادعا کرده اند که دارو‌های قاچاق ایرانی هستند و باید توجه داشت که ممکن است مطابق اظهار نظر مسئولان گمرگ این خبر شایعه باشد و دارو‌ها از کشور دیگری به عراق قاچاق شده باشد، باید مقامات امنیتی و نظامی ایران با مقامات عراقی مذاکره کنند و نمونه‌های دارو از این طریق تحویل وزارت بهداشت شود و موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره امکان رصد دارو‌های قاچاق در کشور اظهار کرد: دارو‌ها در زنجیره دارویی کشور دارای برچسب اصالت یا کد رهگیری هستند و به راحتی به کمک این برچسب از طریق سامانه تیتک می‌توانیم مشخص کنیم دارو از کدام شرکت پخش یا داروخانه خارج شده است و اگر دارو‌های قاچاق برچسب یا کد رهگیری نداشته باشند، معلوم می‌شود که دارو‌ها از کارخانه قاچاق شده است.

محمدی یادآوری کرد: هنوز از طرف منابع عراقی گزارش رسمی درباره کشف محموله قاچاق دارویی به دست ما نرسیده است و در روز‌های آینده موضوع بیشتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
ایرانی
۰۹:۰۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
بیمارهای ما محتاج دارو هستن و از نبود دارو دارن میمیرن
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
آره از ترکیه به عراق ؟چقدر هم صرف میکنه برا قاچاقچی ! مشخص هست که با این قیمت دلار از ایران قاچاق شده .
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
بنویسید «نبودند» بخوانید «بودند» اینجا همه چی برعکسه!