سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولد ۴۲۵ نوزاد در بیمارستان شفای سمنان

سرپرست بیمارستان شفای سمنان گفت: ۴۲۵ نوزاد در نیمه نخست سال ۹۹ با رعایت تمام نکات بهداشتی در شرایط شیوع کرونا در این بیمارستان متولد شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،مجید مطلبی سرپرست بیمارستان شفای سمنان گفت: تولد این نوزادان با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بیمارستان شفا بود و نباید هیچ جای نگرانی برای مادران باردار و سایر خدمات‌گیرندگان درباره مراجعه به بخش‌های مختلف این مرکز وجود داشته باشد.

او با بیان اینکه تمامی شیوه نامه‌های ارسالی از سوی وزارت بهداشت به طور کامل در بخش زایشگاه بیمارستان شفای سمنان رعایت می‌شود افزود: از زمان شیوع کرونا توجه ویژه‌ای به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیرانه در موضوع شیوع کرونا در واحد لیبر به منظور حفظ سلامت همزمان مادر و نوزاد وجود داشت.

سرپرست بیمارستان شفای سمنان با بیان اینکه انجام زایمان طبیعی و سزارین بنا به فراخور زمان و بدون آنکه بتوان تغییر خاصی در موعد آن ایجاد کرد باید انجام شود اظهار داشت: مادران باردار از جمله گروه‌های پرخطر در مواجهه با بیماری کووید ۱۹ هستند و از این رو عملکرد مناسب کارکنان زایشگاه در اجرای شیوه‌های نامه‌های بهداشتی بسیار مهم و حساس است.

مطلبی آمار متولدین در تنها بیمارستان تامین اجتماعی استان سمنان را طی شش ماهه ابتدای سالجاری ۴۲۵ نوزاد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۲۷ نوزاد با زایمان طبیعی و بقیه با زایمان سزارین به دنیا آمدند که ۲۰۴ نوزاد دختر و ۲۲۱ پسر بودند.

سرپرست بیمارستان شفا سمنان افزود: در دوران کرونا به دلیل اهمیت بسیار بالای موضوع پیشگیری از ابتلای مادر و یا نوزاد به ویروس و انجام زایمان تحت مراقبت‌های ویژه کرونایی فشار کاری مضاعفی بر کارکنان زایشگاه وارد آمد.

مطلبی گفت: در صورت مراجعه مادر باردار با علائم کرونا ضمن اختصاص بخش جداگانه، تمامی اقدامات لازم توسط کارکنان بخش لیبر با هماهنگی پزشکان متخصص زنان و عفونی برای حفظ سلامت مادر و نوزاد انجام می‌شود.

سرپرست بیمارستان شفای سمنان تاکید کرد: هیچ جای نگرانی برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی از بابت مراجعه به بخش‌های کلینیکی و پاراکلینیکی بیمارستان شفا وجود ندارد.

انتهای پیام / گ 

 

برچسب ها: تولد ، تامین اجتماعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.