سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

۷۰ درصد مبتلایان کرونا در ایلام ۲۰ تا ۵۰ ساله هستند

صادقی فر گفت: بیش از ۷۰ درصد مبتلایان کرونا در استان ایلام در گروه سنی ۲۰ تا زیر ۵۰ سال هستند و این گروه بیشترین بی توجهی به رعایت نکات بهداشتی و کمترین میزان استفاده از ماسک را دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛جمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه استان ایلام جزو پنج استانی است که بیشترین سنین پایین را بدلیل ابتلا به کرونا بستری کرده است، گفت: با وجود تذکر و گفتمان در سطح شهر با افراد بدون ماسک، طلبکارانه برخورد کرده و حاضر به قبول شرایط بد کرونا نبودند.

او یادآور شد: مانند روز‌های آغاز کرونا به بهانه اینکه بیماری آن‌ها کرونا نیست بلکه سرما خوردگی است بیماری پنهان می‌شود و این ۲ خسارت بزرگی به بار می‌آورد.

صادقی فر به ابتلای خانوادگی به کرونا اشاره کرد و افزود: تعداد بسیاری از اطرافیان و بخصوص افراد مسن و آسیب پذیر خانواده بدلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط خود یا دیگران گرفتار می‌شوند و به همین دلیل آمار‌ها حاکی از افزایش ابتلای درون خانوادگی در استان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: بدلیل عدم رعایت افراد و ساده انگاری بیماری، مراقبت نیز فراموش می‌شود همچنین بدلیل عدم مراجعه به مراکز بهداشتی منتخب کرونا در نهایت با حال بد و ریه درگیر سر از بیمارستان در می‌آورند.

صادقی فر با بیان اینکه هر فردی چنانچه نقش خود را ایفا کند، وضعیت بهتر خواهد شد، اعلام کرد: جدای از نقش مردم، همه دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی از دستگاه‌های دولتی گرفته تا نهاد‌های عمومی و نظارتی تا اصناف، بخش خصوصی و در نهایت مردم در گروه‌های مختلف به صورت نظام شبکه‌ای باید در این دوران سخت در فعالیت‌های خود پیرامون کرونا بازبینی کنند و در این بین ارائه آمار و اطلاعات روزانه و به تفکیک شهرستان‌ها قطعا اهمیت ویژه خواهد داشت.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.