سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره مندی مددجویان بهزیستی از وام‌های کم بهره اشتغال

رییس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: مددجویانی که به تنهایی قادر به ایجاد اشتغال برای خود باشند از وام‌های کم بهره اشتغال بهره مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عباس بلندی، رییس بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت:فعالیت‌های بهزیستی در گستره‌ای وسیع و همه جانبه تعریف می شود و دو رسالت اصلی آن پیشگیری و توانمند سازی است.

بلندی افزود: در همین رابطه مددجویانی که به تنهایی قادر به ایجاد اشتغال برای خود باشند از وام‌های کم بهره اشتغال بهره مند خواهند شد.

او تصریح کرد: طی امسال ۱۱۵ نفر از معلولان و مددجویان برای تسهیلات اشتغال به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

بلندی در ادامه با اشاره به آمار معلولان در این شهرستان گفت:قریب به ۵ هزار معلول در شهرستان رفسنجان زندگی می‌کنند که از این تعداد هزار و ۵۰۰ نفر دارای معلولیت جسمی و حرکتی هستند.

او افزود:آمار سالمندان در رفسنجان و انار ۳۲ هزار نفر می باشد و رفسنجان به تنهایی ۲۹ هزار سالمند را در خود جای داده است.

رییس بهزیستی شهرستان رفسنجان در ادامه به طرح‌های پیشگیرانه بهزیستی اشاره کرد وگفت: مشخصات واطلاعات مربوط به تعداد ۴۵۰ نفر ناشنوا در اداره بهزیستی شهرستان ثبت شده است و  پارسال در طرح غربالگری از ۵ هزار ۵۷۶ نوزاد،  ۸ کودک دارای مشکل شنوایی شناسایی وبه متخصصین مربوطه ارجاع شده اند همچنین در طرح غربالگری تنبلی چشم از ده هزارو ۶۰۰ کودک، ۵۷۳ کودک دارای مشکل بینایی در شهرستان شناسایی شده اند که ۵۴ کودک تنبلی چشم داشتند که به منظور آغاز پیشگیری از کم بینایی ونابینایی آنان اقدامات لازم انجام شده است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.