آموزش و پرورش علاوه بر نقش پر اهمیت خود در تربیت نسلهای آینده جامعه، بزرگترین وزارتخانه جمهوری اسلامی از نگاه تعداد پرسنل است که بخشی از حوزه نیروی انسانی آن را معلمان و آموزشیاران تشکیل میدهند. بر اساس قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، معلمان آموزش و پروش باید از مسیر دو دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی آموزش ببینند و پس از آن به استخدام این وزارتخانه درآیند.
بند (ب) از بخش ۱۲ این قانون بالادستی در زمینه آموزش عمومی، آموزش عالی و علم و فناوری بیان میکند که «سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان موظفند به منظور ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت با جذب معلم از طریق دانشگاههای فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، در طول اجرای قانون برنامه، ردیفهای استخدامی و تأمین اعتبار مورد نیاز آموزش و پرورش را با رعایت قوانین و ضوابط مربوط و ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاههای یاد شده برای جذب دانشجو معلمها، در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهند.»
کمبود نیروی آموزشدهنده در مقاطع زمانی مختلف یا در رشتههایی خاص موضوعی تازه نیست؛ برای حل آن، آموزش و پرورش از راهکار به کارگیری نیروهای حقالتدریسی استفاده میکند که نقشی در کادر رسمی وزارتخانه مذکور ندارند. برای نمونه، یک مدرسه میانه سال تحصیلی ممکن است برای مدتی معلم خود را از دست بدهد یا مدرس رشته خاصی از شاخه فنی و حرفهای در منطقهای وجود نداشته باشد که در این صورت، قانونگذار اجازه میدهد نیروی حقالتدریس جایگزین یا به کار گرفته شود.
به نظر میرسد فعالیت چند ساله برخی نیروهای حقالتدریسی، توقع استخدام آنها را در وزارتخانه آموزش و پرورش به وجود آورده است. البته حقالتدریسیها تنها نیستند، نیروهایی مانند نهضت سوادآموزی، خرید خدماتی، معلمان پیشدبستانی را هم میتوان از این دست دانست که عدهای از آنها نسبت به عدم به کارگیری خود معترض بودند.
در طول سالهای اخیر و همینطور هفتههای گذشته، جمعی از نیروهای حقالتدریسی و نهضتی با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار تبدیل وضعیت خود شدهاند که نمایندگان دورههای مختلف پارلمان هم در پاسخ به این اعتراضها و ارزیابی وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش، قانون را اصلاح کردهاند.
سال ۸۸ مجلس شورای اسلامی «قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حقالتدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش» را تصویب کرد تا با شرطهایی، بخشی از نیروها را تعیین تکلیف کند و به کار گیرد.
پس از اصلاحها و الحاقهای مختلف از زمان تصویب قانون، مجلس دهم شهریور ۹۵ برای جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش به دلیل بازنشستگی معلمان، تبصرهای موسوم به تبصره ۱۰ ماده ۱۷ اضافه کرد تا وزارتخانه یاد شده مکلف شود «مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی را که از طریق شرکتهای عمومی یا خصوصی در آموزش و پرورش به کار گرفته شدهاند، به همراه حق التدریسهای غیرمستمر را که قبل از سال ۱۳۹۱ با آموزش و پرورش همکاری داشتهاند، برای تأمین نیروی حق التدریس با عناوین معلم (آموزگار یا دبیر)، مربی پرورشی، مربی بهداشت، مشاور و اداری با توجه به ارتباط رشته تحصیلی (منحصر به دوره متوسطه)، مقطع تحصیلی (حداقل کاردانی)، جنسیت، نیاز منطقهای و سنوات همکاری با وزارتخانه، بدون الزام به رعایت ماده ۸ این قانون به کار گیرد.»
در بخش پایانی قانون آمده است: «به کارگیری این نیروها الزامی برای استخدام رسمی نمیباشد. نیروهای آموزشدهنده تجمیعی نهضت سوادآموزی که قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته اند، مشمول این تبصره میباشند.»
آنچه در نگاه برخی قانونگذاران بسیار اهمیت دارد، نام قانون مصوب مجلس است. این قانون که تاکنون بیش از ۲۰ الحاق داشته است، در موادی آموزش و پرورش را ملزم به استخدام نکرده و فقط از به کارگیری نیرو میگوید؛ اما در مواد الحاقی بعدی، استخدام را محدود به شرایطی کرده است؛ مجلس در برهه زمانی سال ۹۷، تعیین کرد که «کلیه نیروهای حقالتدریس و پیشدبستانی مشمول قانون مورد اشاره (شامل معلم، مربی پرورشی، تربیت بدنی، مشاور، مربی بهداشت و امور اداری) با توجه به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و بر اساس نیاز استانها، باید یک دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند تا پس از شرکت در آزمون پایان دوره و اخذ نمره قبولی (از سال دوم تا پایان برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی) استخدام شوند.»
همچنین «آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر (دو نفر و بالاتر) که در قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشتهاند (مشمولین قانون اصلاحی ۳/۶ /۱۳۹۵)، پس از شرکت و قبولی در آزمون داخلی که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار میشود، با توجه به نیاز آموزش و پرورش، رشته تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور باید حداقل دوره یکساله آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند و پس از قبولی در آزمون پایان دوره تا پایان برنامه ششم توسعه استخدام شوند.»
علت لزوم حضور نیروهای نهضتی در دورههای یکساله آموزشی را بیتجربگی در حوزه آموزشی مدارس دانستهاند، چراکه آنها صرفاً برای سوادآموزی بزرگسالان فعالیت میکنند.
متن قانون مصوب سال ۸۸ در ماده ۸ خود بیان میکند که از تاریخ تصویب، به کارگیری هرگونه نیروی حقالتدریس جدید در وزارت آموزش و پرورش ممنوع است. نمایندگان پس از اصلاحهای اعمال شده آموزش و پرروش را از به کارگیری نیروی جدید حقالتدریسی منع کردند تا نیروهای آموزشی خود را از دو دانشگاه تخصصی حوزه تربیت معلم جذب کنند. البته بر اساس اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش در موقعیتهای ویژهای میتواند از خارج این دانشگاه تأمین نیرو کند. ماده ۲۸ اساسنامه یاد شده تصریح میکند «تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشتههایی که امکان توسعه آن از طریق «دانشگاه» وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش آموختگان سایر دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزههای علمیه، مشروط به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی در «دانشگاه» بلامانع میباشد.»
با وجود متون قانونی در زمینه تأمین نیازهای منابع انسانی آموزشدهنده هنوز مشکلاتی در به کارگیری نیرو وجود دارد. چنانکه یاد شد، برخی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی در هفتههای گذشته با تجمع مقابل ساختمان مجلس به حذف آزمون مصرح در قانون تأکید داشتند، چراکه معتقد بودند با سابقهای بیش ۱۰ سال در نهضت سوادآموزی، اکنون با مشکل تبدیل وضعیت روبهرو هستند و امکان از دست رفتن موقعیت شغلیشان وجود دارد؛ اگرچه گفته میشود همه آنها چنین سابقه کاری را ندارند و تعدادی از معترضان، کسانی بودند که در آزمون پذیرفته نشده بودند.
نمایندگان در جلسه نهم مهر امسال با تصویب کلیات قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حقالتدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، برگزاری آزمون داخلی آموزش و پرورش را از متن حذف کردند تا راه برای ورود رسمی به آموزش و پرورش بازتر از گذشته شود. این اتفاق با انتقادهایی همراه بود؛ در صحن علنی، ابتدا نمایندگان گزارش رد طرح را با رأی خود پذیرفتند. مخالفان رد یک فوریتی به کمبود نیرو در وزارتخانه اشاره کردند؛ رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول گفت: حقالتدریسیها، مربیان پیشدبستانیها، خرید خدمتیها و نهضتیها بلاتکلیف هستند. این در حالی است که حقالتدریسیهای مدارس غیرانتفاعی با بیش از ۱۸ تا ۱۷ سال سابقه کار، هنوز بلاتکلیف ماندهاند. سیستم آموزش و پرورش کشور ۳۰۰ هزار معلم کم دارد.
موافقان، اما بر جذب معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی و از سال ۹۲ تأکید کردند که عمل نکردن به آن، برخلاف سیاستهای کلی نظام و روش جذب در آموزش و پرورش به شمار میرود.
رهبر انقلاب در بیانی به اهمیت دو دانشگاه تربیت دبیر تصریح داشتهاند؛ «دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی یکی از آن بهترین مراکزی است که در کشور برای مسائل فرهنگ و مانند اینها به وجود آمده است. حتی یک معلم از غیر این مسیر وارد آموزش و پرورش نشود. ما دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی را طوری ظرفیتسازی و سازماندهی کنیم که همه معلمان به قدر کفایت از اینجا عبور کنند و وارد آموزش و پرورش شوند... حالا من اینجا به عزیزان مجلس هم سفارش کنم؛ اینطور نباشد یک طوری تصویب کنند که مثلا یک جمعی، بیحساب به شکل برفانباری، وارد آموزش و پرورش شوند. اینگونه مصلحت نیست. هر کاری انجام میگیرد، ورودی معلمان باید از طریق این دو دانشگاه باشد.»
حذف آزمون میتواند بیم ورود بیحساب نیروی انسانی آموزشدهنده را تقویت کند؛ حجتالاسلام احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، حذف آزمون داخلی آموزش و پرورش را در کلیات مصوب مجلس یازدهم، ناشی از فشار افکار عمومی و احساسات و البته برخلاف منویات مقام معظم رهبری دانست. او همچنین یادآور شد که کمیسیون باید در ادامه کاری کند منویات رهبری در قانون به کار گرفته شود.
حجتالاسلام فلاحی به کارگیری نیروهای حقالتدریسی را به طور کل نفی نکرد، اما اظهار کرد که بودجه لازم برای حضور گروههای یاد شده در قانون پس از سال ۹۱ تأمین نشده است.
میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس دهم، تداوم این اصلاح و الحاقهای قانونی را ناشی از بیثباتی مدیریت در آموزش و پرورش بیان کرد. او معتقد است که این وزارتخانه در صورت درست اجرا کردن قانون تعیین تکلیف، به راحتی میتواند مشکل را حل کند و در هر یک از مصوبات پیشین پارلمانی، به کارگیری نیرو از دانشگاه فرهنگیان انجام میشود.
میرزاده به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ممکن است یک مدیر بدون اطلاع کامل از فرآیند و سوابق قانونی، به علت حجم نیرو و غیره بخشنامهای را امضا کرده باشد و باعث ورود چندین نیرو شود.
او ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان ظرفیت پوشش نیروهای آموزشی کل دوره ابتدایی و متوسطهها را دارد، اما در شاخههای فنیوحرفهای و کار و دانش با کمبودهایی مواجه است؛ این کمبودها به دلیل ویژگی برخی رشتههای خاص در برخی مناطق یا استانهاست که دانشگاه فرهنگیان نیازی ندارد برای آنها هر سال دانشجو بگیرد.
این نماینده مجلس یازدهم در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد که قانون شفاف است و باید با شفاف کردن محتوای آن، مسیر درست را برای علاقهمندان به معلم شدن نشان داد. میرزاده در نتیجه گفتههایش بر اصلاح ساختار آموزش و پرورش تأکید کرد تا در ساختار ورود نیروهای آموزشدهنده که بر تربیت نسلها و خانوادههای جامعه تأثیر دارند، چنین مشکلاتی ایجاد نشود.
انتهای پیام/
چقدر راحت ی سری ها استخدام میشن با 14 ترم سابقه تدریس در دانشگاه و نفر دوم شدن در ازمون بسیار مشکل پارسال نشستم تو خونه برا آزمون امسال
به نظر بنده و تمام دانشجومعلمان وجود افراد متخصصی که از آزمون های استخدامی، جذب خواهند شد برای این وزراتخانه از نان شب نیز واجب تر است.
امیدوارم گوش ناشنوای مسئولین فقط و فقط یک بار صدای ما را بشنوند
نهضتی ها حذف شود پس کنکوروآزمون استخدامی هم حذف کنید تا افراد
بانفوذودارای پارتی بدون هیچ مشکلی هراداره ای که دوست داشتنداستخدام
شوند(آزمون استخدامی عین عدالت است) چون بهترین ها انتخاب می شوند
زیراعدالت امام علی (ع) یعنی شایسته سالاری هرکسی که استحقاقش دارد به جایگاه واقعی خودمی رسد نمایندگان عزیز شما سوگندخوردیدکه بهترین
قوانین تصویب کنید که تمام ملت ازآن بهره مند شوند (نه به نفع عده ای خاص وبه ضرربقیه مردم)
امیدوارم بارد این طرح حق به حق دار برسد
دانشگاه رفتن برابر است با اتلاف وقت
به این مسئولان دل خوش نکنید و خودتون یه کاری کنید تا جوونید و توانایی دارید
استخدام فقط از طریق ماده ۲۸
چطور فارغ التحصیل دانشگاه تهران سواد معلمی نداره اما دانش آموخته فرهنگیان گرکان و دزفول و غیره داره؟ اکثر فرهنگیان هم بخاطر شانس همون سال کنکورشون ظرفیت بالا بود قبول شدن. من خودم سه هزار بودم قبول نشدم.
آزمون بی کیفیت بدون تخصص نسپاریدبیشتر این افراد فقط توسط آشنایان
در سایت نهضت ثبت نام کردند ولی دنبال کاردیگری رفتندحتی بیشترآنهاازدواج کردند ولی یک ساعت هم سرکلاس نرفتندحالا بعدازگذشت
چندسال به آنهاتلفن میکنند بیایدبدون آزمون معلم شوید به خدااین ظلم است به مردم
امسال هم که شرط معدل رو برای پذیرش از دانشگاه فرهنگیان برداشتن. کاملا واضحه یه مشت دانش اموزی که درس نمیخونن و بار علمیشونم پایینه و نمره کتبی دوازدهمشونم پایینه میتونن با تست زنی و بعضا با پارتی بازی دانشگاه فرهنگیان قبول بشن. الان وضعیت اینه شاگرد تنبلای کلاسا، میخوان بیان دانشگا فرهنگیان!!! اونوقت ما که سالها دولتی درس خوندیم و الان با چندرغاز حقوق چندماه یکباری و بیمه ای که خودمون از جیبمون داریم رد میکنیم، باید نیروی ازاد آموزش و پرورش در مدارس غیرانتفاعی باشیم برای تدریس همچین دانش اموزای تنبلی.. این اصلا انصاف نیست..
نظر:
آسون که نیست!در جذب سرباز معلم هیچ حق استخدامی قائل نشده اند!
گفتید که آزمون بدید الان چند ساله که رشته حقوق رو بر نمیدارن ولی حقوق فقه رو بر میدارن!ماشالله همه ی رشته ها تو کتاب هاشون مسائل اسلامی توشون زیاده پس چرا ماها نمیتونیم آزمون بدیم!گفتی سواد به نظر من که اول باید از این قسمت شروع به اصلاح ساختار آموزشی کنند از طریق محتوا و...
اینقدر میگید فرار مغزها صورت نگیره یعنی این؟
اینقدر میگید شغل ایجاد کردیم یعنی این؟
ازدواج،معیشت،جوانان .....
آزمون سراسری امسال چقدر جوانانی که رتبه خوب قبول شدن اما چون اعلام نیاز کم بود همگی رد شدن!!!!
به فکر جوانان باشید لطفا
برای مثال سال گذشته یکی از اقوام ما بدون حتی یک ساعت تدریس چون ۱۳ سال قبل چند ماه حق تدریس بود گفتنرفت شد معلم کلاس دوم و چهارم دبستان
من یکی خودم بیشتر از اون بلد بودم ب بچه ام درس بدم
من پارسال ازمون استخدامی دادم بااینکه درصدهامو بالا زده بودم .حتی یه منفی هم نداشتم.بازم تو ازمون قبول نشدم.فقط به فکر پرکردن جیباشونن .
تجربه پدر علم است
۲) عشق و علاقه معجزه میکند واینان عاشق تدریس هستند اگر عاشق نبودند بدون هیچ حق وحقوق دربدترین شرایط آب و هوایی برای ریشه کنی بی سوادی در کشور اقدام نمی کردند
۳) این زحمت کشان یکسال تدریس کردند بازخورد آن رااز نزدیگ مشاهده کنندو بادیگر معلمان مقایسه کنند
اکه واقعا کار درست میخواید انجام بدید کل ظرفیت رو بذارید تو همین استخدانی های آموزش و پرورش و آزمون بگیرید دیگه اینهمه بالا پایین کردن نداره. اونی هم که حق التدریسی رفته خب حق التدریسی رفته میگین قرار به استخدامی هم نبوده پس این اضافه کردن قرار استخدام پایمال کردن حقوق دیگران هست. من رفتم آزمون استخدامی شرکت کردم نمره ی بهتر آوردم ولی به خاطر بومی گزینی با اینکه نمره ام بالاتر بوده با اعمال ضریب کمتر از بومی شده حتی کمتر از یک نمره بعد من شوت میشم کنار ولی دیگران می تونند استخدام بشن تازه آزمون هم نمیدن...خوشم باشه!!!!!!!!
ای کاش آموزش و پرورش فقط دبیری و تربیت معلم استخدام میکرد. ولی اینکه همه حق تدریسی و نهضتی ها بیسواد هستن
نه عزیزان اینطور نیست مخصوصا نهضتی های قدیم خیلی هم باتجربه و.. هستند.مشکل جای دیگری......
آن شا ا... که مارا بازنشست کنن و شما را استخدام
که نتوانستنددرآزمون داخلی نهضت یک آزمون ساده وبدون نمره منفی قبول شوند نتوانستنداز۲۰نمره ۷بگیرندآیافرزندان خودتان به این افراد می بسپارید
کشوری پیشرفت می کند که معلمین آن از نخبگان باشند که در آزمون استخدامی شرکت کنند عدالت یعنی انتخاب بهترین ها توسط آزمون استخدامی
به جای پیر و پاتال و بی انگیزه ، نیروی جوان از فارغ التحصیلان دانشگاهی که انگیزه و سواد بالا دارند استخدام بشه
پس هیچ وقت یکی و دیدید به همه تعمیمش ندید و راحت جمع نبندید
التماس تفکر
عاشق این شغلم
با اینکه همیشه درمانده پولم
ولی هر روز با عشق با بچه های عزیزم کار می کنم
وقتی می بینم پدر و مادرهایشان چقدر به آنها امید دارن
تمام نیرویم را می گذارم
جوان ها نگران کمبود نیرو نباشید ،خدا را شکر آموزش و پرورش اونقدر بازنشسته دارد که دوباره چند سال دعوت به کارشون میکند و حق التدریس بهشون حقوق میدهد ،دیگه هم مجبور نیست پول بیمه و سنوات بدهد
منم میگم امتحان باشه من میشناسم طرف بخاطر چک زندان بوده بهش گفتن قبلاً سرباز معلم بودی الان معلمه با سواد ضعیف ولی پارسال من که رتبه اول لیسانس و فوق لیسانس ابتدایی با معدل 19بودم پارسال هم قبول شدم ولی گفتن ظرفیت 1نفر بود شما نفر دومی و نمره مصاحبه هم عالی دادم ولی یکسال دیگه باید بخونم.ماده 28 بودم آیا این ظلم نیست سابقه کار هم تا الان در مدارس غیر دولتی دارم ...ما هم باید حق تدریسی حساب بشیم تازه غیر دولتی معلمهای با سوادی داره که نهضتی و...نیستن.آموزش پرورش خیلی نیروهای ضعیفی داره بخدا همه دانشجویان ماده 28باسوادن باید ظرفیتهای که نیاز داره از قبولیهای نفر دوم و سوم یا غیر انتفاعی بگیره.
شمانماینده گان محترم مجلس نماینده تمام مردم ایران هستیدجلو استخدام
انهارابگیرید
بنده سال ۶۸ با رتبه ۵۰۰ منطقه یک وارد دانشگاه تربیت معلم تهران شدم در آن زمان معلم کم داشتند و ما رو مجبور کردند که تعهد دبیری بدیم تعداد کمی که نخواستند تغییر رشته دادند و جذب جاهای دیگه شدند. تقریبا بیشتر کسانی که اونجادرس خواندند که همه رشته ها رو هم داشت واقعا رتبه های خوبی داشتند و معلمی رو با عشق انتخاب کردند.بعدا که دبیر شدم هرجا که بچه های خروجی تربیت معلمی کشور رو می دیدم واقعا از نظر آموزشی و تربیتی و سنجش بسیار قابل قبول بودند تا اینکه دهه هفتاد بعلت کمبود معلم از دانشگاههای دیگه بخصوص پیام نور جذب کردند که هیچ گونه تعلیم معلمی ندیده بودند. تفاوت بسیار بارز بود و اصلا بسیاری از اونها بدون تعارف بگم بدرد معلمی نمیخوردند. حالا بعد سی سال میخواستم بازنشسته بشم اما آ.پ خواست بمونم من گفتم میخوام برم که جوونها بیان اما کارشناسان متفقا گفتند جوانهایی که وارد آموزش و پرورش شدن اصلا تعهد قدیمی ها را ندارند. بهرحال بنده ماندم اما بزودی میرویم پس استدعا داریم از مسولین الکی نیرو جذب نکنید که فقط بخواین سر کلاس مبصر بفرستین بجای معلم و تازه برخی ز اونها اخلاق بچه ها رو خراب کنند و تازه همانها هم بیشترین اعتراض معیشتی هم دارند. برای بچه های هزاره سوم معلمان دلسوز و باسواد و بااخلاق بگیرید.
خواهیم دید ای نظام آموزش مریض که توسط عوامل کشور های بیگانه بر ای ضربه زدن به این مملکت برنامه ریزی میشود به چه سرنوشت شوم دچار خواهد شد باز تکرار میکنم خواهیم دید.....
اونوقت من بعنوان ولی دانش آموز چطوری اجازه بدم فرزندم بره کلاس این معلمها.
خدا برای نماینده های پوپولیست مجلس نسازه برای این قانون بی خودشان
واقعا تحول بنیادین در ترویج بی سوادی در آموزش وپرورش ایجاد می کنن
نتیجه این اعمال نفوذ و سلیقه ای برخورد کردن با امر مهم آموزش و پرورش ایران نتیجه ای جز بی سوادی و رسوایی برای نظام آموزش و پرورش را ندارد !!!
آقایان ی که در مجلس به خاطر خوش خدمتی به لیدر های زمان انتخابات خود دارند با سرنوشت آموزش ، این چنین برخورد می کنند ،به خدا خائن به مملکت هستند ،این جور افراد نماینده مردمنیستند بلکه نماینده یه عده خاص هستند .
من اطلاع کامل دارم با سند و مدرک ؛که یه خانم تا یک سال قبل ،با مدرک دیپلم بهکار آزاد -مثلا" خیاطی-مشغول بود ،چون مسئول نهضت از این گونه قوانین آگاه بود و به اون خانم هم .... داشت ،دست به کار شده و سوابق سوری چندین ساله را برایش ثبت کرده و متاسفانه این خانم با این قانون و به این شگرد معلم میشود !!!!
بفرما آقای نماینده ؛ خود به خوان حدیث این ........؟؟؟؟
بنده با رتبه هزار در تربیت معلم درس خوندم در حالی که خیلی از رشته های دیگه میتونستم برم ولی به خاطر علاقه و مهمتر ازاون بازار کار شغل معلمی رو انتخاب کردم ،اما میبینم عزیزانی که مجاز به انتخاب رشته هم به زور میشن با گرفتن مدرک تو دانشگاه های من درآوردی کارشناسی میگیرن و به عنوان حق التدریس یا نهضت یا پیش دبستانی و...جذب آموزش و پرورش میشن بدون کوچکترین آموزش یا تخصص ،و ازون بدتر تومدارس غیر انتفاعی که هیچ نظارتی روشون نیست،البته ناگفته نماند بعضی از این عزیزان رتبه های عالی از بهترین دانشگاه ها دارن ولی خوب انگشت شمارن،
بخاطر یک شغل در آزمونهای استخدامی ۱۰۰۰ نفر حداقل شرکت میکنند.
ضررش به دانش آموزان میرسه