سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان سند تاریخی از مبارزه با استبداد است

امام جمعه و استاندار کرمان در سال‌روز به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان پیام مشترکی صادر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، امام جمعه و  فــدائی، استاندار کرمان، در پیامی مشترک، به آتش کشیده‌شدن مسجد جامع در روز بیست و چهارم مهرماه ۱۳۵۷ را سند تاریخی مقاومت و شجاعت مردم کرمان در مبارزه با استبداد دانستند.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

تاریخ کرمان، سرشار از مقاومت، پایداری، شجاعت و حق‌طلبی مردمی است که با پیوند مظلومیت و اقتدار، آفرینشگر پیروزی‌های بزرگ بوده‌اند. حمله اوباش تحت حمایت شهربانی وقت به مردم و به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان در بیست و چهارم مهرماه ۱۳۵۷، که شهادت دو شهید سربلند و مجروح شدن تعدادی از مردم را در پی داشت، سند تاریخی مقاومت مردم کرمان در برابر ظلم و یادآور فریاد بلند کریمان ایران، بر سر استبداد زمانه و نیز جلوه شکوهمند قدرت اجتماعی مساجد بود که با شهادت و جاودانه شدن شهید محمد باقدرت جوپاری و شهید یزدان‌شناس در حافظه تاریخی کرمان و ایران ماندگار شد.

مهرماه ۵۷، زبانه‌های آتش مسجد از جسم‌ها برخاست و «نارُ اللَّهِ الْمُوقَدَه» شد و به وعده قرآنی «الَّتِی تَطَّلِعُ عَلَى الْأَفْئِدَه» بر جان استبداد نشست و خرمن پهلوی را به آتش کشید.

آتش زدن مسجد جامع کرمان، عامل بسط مبارزات مردم در کرمان و اثرگذاری آن بر مبارزات مردمی در سراسر ایران شد.

ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای ۲۴ مهر ۱۳۵۷، بزرگی، دین‌داری و فداکاری مردم شریف کرمان را ارج نهاده و پیروزی و سربلندی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف را از بارگاه الهی مسألت داریم.

حسن علیدادی سلیمانی  نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان

محمـــدجواد فــدائی  استـــاندار کرمان

انتهای پیام/ی

برچسب ها: امام جمعه ، مسجد جامع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.