سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵۰ فرد نابینا تحت پوشش خدمات بهزیستی خوزستان هستند

مدیرکل سازمان  بهزیستی خوزستان از ارائه خدمات به ۳ مرکز آموزشی توانبخشی خانواده و کودکان مبتلا به اختلالات بینایی که شامل  ۱۵۰ نفر نابینا هستند، خبر داد.

غلامرضا صدیق راد مدیرکل سازمان بهزیستی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار و ۲۰۷ فرد دارای معلولیت بینایی تحت پوشش بهزیستی استان هستند، گفت: این سازمان به ۳ مرکز آموزشی توانبخشی خانواده و کودکان مبتلا به اختلالات بینایی که شامل  ۱۵۰ نفر نابینا هستند، خدمات ارائه می‌کند.

او با اشاره به پرداخت کمک هزینه مستمری به ۵ هزار و ۸۰۶ نابینای تحت پوش سازمان بهزیستی خوزستان افزود: همچنین  بر اساس ماده ۲۷، کمک هزینه معیشتی  به یکهزار و ۳۲۹ نابینا  که ماهانه ۱۲۰ هزار تومان است، پرداخت می‌شود.

صدیق راد تعداد تشکل‌های غیردولتی خوزستان در حوزه امور نابینایان را ۲ مورد عنوان کرد و بیان داشت: در شهرستان‌ها نیز بیش از ۲۰ شعبه در این زمینه فعال هستند.

مدیرکل سازمان بهزیستی خوزستان تهیه و توزیع وسایل کمک توانبخشی ویژه نابینایان که شامل اسپیکر فلش خور، ذره بین چراغدار، ساعت لمسی، شطرنج نابینایان، ویس رکوردر، قلم قرآنی، عصای نابینایان و کاغذ بریل هستند  را از  برنامه کاری بهزیستی استان برشمرد.

این مقام مسئول تعداد دانشجویان دارای اختلال بینایی در حال تحصیل را ۲۴۷ نفر برشمرد و تصریح کرد: در استان ۴ هزار و ۵۶۲ نفر از افراد دارای اختلالات بینایی تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR هستند.

۱۵ اکتبر روز جهانی ایمنی عصای سفید (نابینایان) با شعار «ارتباط موثر جامعه، زمینه ساز توانمندی نابینان» است.

انتهای پیام/ق

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.