سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجلس افغانستان: آمریکا تجهیزات نظامی خود را به پاکستان منتقل می کند

نمایندگان مجلس افغانستان اعلام کردند که آمریکا روزانه صد‌ها تانک و سایر تجهیزات نظامی‌اش را از طریق سپین‌بولدک و تورخم به پاکستان منتقل می کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس افغانستان اعلام کردند که آمریکا همزمان با خروج خود از افغانستان، روزانه صد‌ها تانک و سایر تجهیزات نظامی‌اش را از طریق سپین‌بولدک و تورخم به پاکستان منتقل می کند.

این نمایندگان تاکید کردند که تخریب پایگاه‌ها و انتقال تجهیزات جنگی به پاکستان خلاف موافقتنامه امنیتی میان کابل ـ واشنگتن بوده و آمریکا باید در این مورد تجدید نظر کند.

الله گل مجاهد، نماینده کابل در مجلس افغانستان گفت: آمریکایی‌ها روزانه حدود ۲۰۰ تانک و موتر نظامی خود را از کشور خارج به و پاکستان انتقال می‌دهد.

وی با اشاره به امضای توافقنامه امنیتی میان آمریکا و افغانستان گفت که مطابق این قرارداد آمریکایی‌ها باید قبل از ترک افغانستان تاسیسات و تجهیزات نظامی خود را همانند روس‌ها در افغانستان بگذارند.

مجاهد همچنین خاطر نشان ساخت که آمریکایی‌ها شماری از ساختمان‌ها در پایگاه نظامی بگرام در ولایت پروان افغانستان را نابود کرده اند، در حالیکه مطابق توافقنامه امنیتی باید به نیرو‌های امنیتی واگذار می شد.

رفیع مموزی، نماینده لغمان نیز گفت که هر روز هزاران موتر نظامی از مسیر تورخم به پاکستان انتقال داده می‌شود و آمریکایی‌ها دست به تخریب پایگاه‌های نظامی خود در افغانستان زده‌اند.

وی تاکید کرد که حکومت افغانستان نباید اجازه خروج این تجهیزات از کشور را بدهد و از سویی دیگر آمریکایی‌ها با تجهیز نیرو‌های امنیتی افغانستان و واگذاری این تجهیزات باید برای روی پا ایستادن این نیرو‌ها کمک کند.

گفتنی است که قبل از این نیز عملیات تخریب پایگاه نظامی بگرام و انتقال تجهیزات نظامی آن به پاکستان با انتقاد تند مجلس سنای افغانستان همراه شده بود چرا که آنها خواستار تحویل دادن این تجهیزات به ارتش افغانستان هستند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
این افغان ها هنوز نفهمیدن این امریکایی ها چه موجوداتی هستند.