سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۲ خانه هلال در کردستان راه‌اندازی شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت:تاکنون ۳۲خانه هلال روستایی در استان کردستان تجهیز و آماده بکار شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،پیام جلالی با بیان اینکه تاکنون محل ایجاد ۶۲ خانه هلال روستایی در استان مشخص شده است،گفت: خانه‌های هلال در واقع جمعیت هلال احمر کوچک در روستا‌ها بوده که درآن به مردم آموزش داده می‌شود.

او افزود: برای تجهیز و آماده‌سازی این ۳۲ خانه هلال، با کمک ۴۵ مربی، ۸۰۰ نفر در روستا‌ها آموزش کمک‌های اولیه دیده‌اند.

جلالی بر موثر بودن خانه‌های هلال و افراد آموزش دیده در روستا‌ها برای کمک به آسیب‌دیدگان در حوادث مختلف تاکید کرد و افزود: تلاش می‌کنیم تمام خانه‌های هلال را آماده و تجهیز کنیم تا در صورت وقوع حوادث با کمک تیم‌های فعال در این خانه‌ها، شاهد کمترین تلفات و آسیب‌دیده باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان به وجود ۱۳ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در استان اشاره کرد و گفت: باتوجه وضعیت جاده‌ها و کافی نبودن تعداد پایگاه‌ها درصورت وجود زیرساخت مناسب و اخذ مجوز، ایجاد ۶ پایگاه دیگر ضروری است، ضمن اینکه فعالیت‌های لازم در خصوص احداث ۲ پایگاه جدید در صورت تامین اعتبار، زیرساخت استانی و مجوز کشوری توسط جمعیت استان انجام گرفته است.

جلالی یادآور شد: جمعیت هلال احمر در این استان، از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات با توجه به اینکه از قبل زیرساخت مناسبی وجود نداشته و دارای کمبود است، اما تلاش ما رفع این نواقص و ارتقا وضعیت موجود است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان مساحت انبار‌های هلال احمر استان را ۹۰ هزار و ۳۶۴ مترمربع اعلام کرد و اظهار داشت: این جمعیت دارای ۱۷ سوله انبار است و در مقایسه با استاندارد آن در سطح کشور ضعیف بوده و ارتقا این وضعیت نیازمند ایجاد سوله‌های بیشتر است.

جمعیت هلال احمر کردستان در حوزه امداد و نجات دارای ۱۷۹ تیم عملیاتی و ۸۷۳ نفر نیرو در تیم‌های تخصصی سازماندهی شده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.