سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید محدودیت‌های کرونایی در آلمان

صدراعظم آلمان و دیگر مقامات ایالت‌های ۱۶ گانه این کشور در پی افزایش شمار قربانیان کرونا، طرحی را مبنی بر تشدید محدودیت‌های کرونایی در آلمان آماده اجرا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان پس از دیدار و گفتگو با مقامات ایالت‌های ۱۶ گانه این کشور، از اعمال و تشدید محدودیت‌های قرنطینه‌ای در جهت کنترل و مهار ویروس مرگبار کرونا خبر داد و گفت: تصمیماتی که مقامات طی روز‌ها و هفته‌های آینده اتخاذ می‌کنند و اقداماتی که قرار است در پی آن صورت پذیرد در تعیین موفقیت آلمان در مقابله با همه گیری ویروس مرگبار کرونا بسیار تعیین کننده است.

وی افزود: ما هم اکنون در مرحله رشد سریع شیوع ویروس کرونا قرار گرفته ایم و این موضوع را می‌توان از آمار‌های روزانه‌ای که منتشر می‌شود، پیگیری کرد.

طبق پیش نویس توافق نامه‌ای که توسط آنگلا مرکل و نخست وزیران ایالات ۱۶ گانه آلمان تدوین و به امضا رسیده است، تدابیر و اقدامات جدید قرار است مانع از افزایش مداوم موارد جدید شناسایی ابتلا به ویروس کرونا، برای چندین روز متوالی شود.

این پیشنویس بر این موضوع تاکید می‌کند که؛ تنها در حال حاضر می‌توان بر میزان شیوع بیماری کرونا در آلمان تأثیرگذار بود و این امر نیز مستلزم وجود عزم راسخ و اراده، کل جامعه است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا طی یک روز در آلمان رکورد خود را شکسته و از مرز ۵۰۰۰ نفر عبور کرده است و در این میان حدود ۱۰ هزار نفر نیز براثر شیوع این ویروس جان خود را از دست داده اند.

از سوی دیگر نیز برخی از شهروندان آلمانی تاکنون چندین بار، بدلیل اعمال محدودیت های سختگیرانه کرونایی، دست به تظاهرات زده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ویروس کرونا ، مرکل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.