سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین کلینیک سوگ کشور در زنجان افتتاح شد

رئیس اداره سلامت روان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت:کلینیک سوگ برای نخستین‌بار در کشور جهت ارائه رایگان خدمات روان‌شناختی به خانواده‌های سوگواری که عزیز خود را به دلیل بیماری کرونا از دست داده‌اند، در زنجان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، احسان فکور  رئیس اداره سلامت روان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در دوران شیوع بیماری کرونا، افسردگی و اختلالات روانی افزایش پیدا کرده است، گفت: با توجه به افزایش اختلالات روانی و افسردگی، دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان سعی کرد نسبت به گذشته مداخلات روان‌شناختی و بالینی را متناسب با شرایط و نیاز هر فرد انجام دهد.

او درباره اهداف راه‌اندازی نخستین کلینیک سوگ در کشور، گفت: با توجه به اینکه متاسفانه خانواده‌هایی که عزیزان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست می‌دهند و داغدار می‌شوند، به دلیل ممنوعیت و محدودیت‌های موجود نمی‌توانند در مراسم خاکسپاری به نحو احسن حاضر شوند و مراحل سوگ به درستی طی نمی‌شود به همین موضوع می‌تواند عواقب مادام‌العمری را بر روی افراد  خانواده بر جای بگذارد.

فکور افزود: در شرایط کرونایی باید تلاش کنیم افزایش آمار اختلالات روان‌شناختی ناشی از کرونا را کنترل و مدیریت کنیم.

او گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان، روان‌شناسان بر بالین بیماران مبتلا به کووید - ۱۹، همراهان این بیماران و کادر درمان خدمات مشاوره و روان‌شناسی را در بیمارستان ولی عصر (عج) زنجان ارائه کردند.

رئیس اداره سلامت روان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان  خاطر نشان کرد: این کلینیک همه روزه پذیرای افراد است و روانشناسان و روانپزشکان حاضر نیز طبق دستورالعمل‌های جهانی به ارائه خدمات خواهند پرداخت.
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انصاری
۲۲:۰۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
سلام.والا کی نگاه میکنه همه تو خونه هاشون مراسم میگیرن. از آشناهامون فردا چهلم میخوان بگیرن تو روستا حتی شام هم میخوان بدن.هستن کسایی هم ک مراسم نمیگیرن خدا خیرشون بده.ولی بعضی ها با جون مردم بازی میکنن.