سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۹ روز مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا؛

ترامپ با اختلاف بی‌سابقه، ۱۷ پله از بایدن عقب است

نتایج یک افکارسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد با نزدیک شدن به روز انتخابات، جو بایدن اختلاف خود با دونالد ترامپ را بیشتر می‌کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، در کمتر از ۲۰ روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن با اختلاف فاحش ۱۷ امتیازی از رقیب جمهوری خواه کاخ سفید نشین خود پیش است.

در حالی که انتخابات آمریکا وارد مرحله نهایی خود شده است، نظرسنجی Opinium Research و گاردین نشان می‌دهد نامزد دموکرات‌ها توانسته در جلب حمایت عمومی رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند. این نظرسنجی نشان می‌دهد حدود ۵۷ درصد از رای دهندگان احتمالی قصد رای دادن به بایدن را دارند، در حالی که فقط ۴۰ درصد می‌گویند که به رئیس جمهور فعلی رای خواهند داد.

شکاف ۱۷ امتیازی میان بایدن و ترامپ در افکارسنجی‌های عمومی حتی از نتیجه نظرسنجی شبکه سی ان ان در اوایل ماه میلادی جاری نیز فراتر رفته است.

در حالی که کمتر از سه هفته به روز سرنوشت ساز انتخابات آمریکا باقی مانده و براساس داده‌های منتشره از سوی دانشگاه فلوریدا تاکنون بیش از ۱۰ میلیون آمریکایی در رای گیری انتخاباتی مشارکت داشته، نتایج نظرسنجی‌ها نگرانی‌های بسیاری را برای جمهوری خواهان از جهت از دست دادن انتخابات و سنا موجب شده است. اد رولینز، مشاور کمیته اقدام سیاسی فوق العاده طرفدار ترامپ به روزنامه نیویورک تایمز گفت فضای سیاسی مربوط به ترامپ بسیار وحشتناک است. این جنگی دشوار است.

یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد عملکرد بحث برانگیز ترامپ در ماه میلادی گذشته و نیز کارنامه افتضاح او در مدیریت کرونا موجب شده تا آونگ انتخابات به نفع دموکرات‌ها به چرخش درآید.

نظرسنجی جدید واشنگتن پست نیز نشان داد جو بایدن با کسب ۵۵ درصد آرا از رقیب جمهوری خواه خود پیش است که بر این اساس نامزد دموکرات‌ها توانست در بهترین شرایط نسبت به رقیب خود قرار بگیرد و رکورد بی سابقه‌ای را در میان نامزد‌های انتخاباتی از سال ۱۹۳۶ به این سو به نام خود ثبت کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۲۳:۴۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
ترامپ باخت نمیده. چهار سال پیش هم توی همه نظرسنجی‌ها هیلاری کلینتون جلو بود!
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
سگ زرد برادر شغاله
واسه ما فرقی نمیکنه چه شخصی رییس جمهور آمریکا بشه
مژگان
۲۲:۳۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
اینارو انتشار میدین که چیو نشون بدین؟ که بایدن برنده رقابته؟ چه فرقی به حال ما میکنه؟ به جای این چیزا راجب مشکلات مردم بگین
محمد
۲۲:۰۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
این سال سال اتفاقات عجیب برای آمریکاست
ابرقدرتی که هیچ!ته قدرتی هم برایشان نمیماند
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
اگه برنی سندرز بود شاید امیدی به بهبود روابط ایران و آمریکا بود ولی الان نه باید نه ترامپ، از هیچکدوم بخاری بلند نمیشه
مصمم
۲۳:۴۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
آنهایی که روابط با آمریکا دارند آمریکا چه گلی به سرشان زده که ما دنبال رابطه با او باشیم ؟ آمریکا فقط دنبال چاپیدن سایر کشورهاست حتی کشورهای اروپایی ، اگر کشوری را نمی چاپد ، نمی تواند ، ما باید قدرتمند باشیم وگرنه رابطۀ یک کشور ضعیف با آمریکا یعنی گاو شیر ده شدن برای او و این رابطه یک رابطۀ ظالم و مظلوم ، ضعیف و قوی و نوکر و ارباب خواهد بود .
ناشناس
۰۲:۲۸ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
باید نه، بایدن. کیبوردت آلبالو گیلاس میچینه؟
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
لعنت به ترامپ .که جهان به آشوب کشیده بایدن بشه بهتره
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
سگ زرد برادر شغاله!!!!!!
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
ترامپ را باید چهار سال دیگه تحمیل کنید، اول اینکه این نظر سنجیا ارزشی نداره چون اصل آرای الکترال هست و دوم اینکه این نظر سنجیا برای داغ کردن انتخاباته
تا ۲۰۲۴ با ترامپ.... علی برکت ا...
علی
۲۱:۱۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
تردید نکنید ترامپ برنده است به هر روشی، در موارد اماری دیگر حتی خود ما تتها ۴۰ درصد جمعیت امریکا رو مخالف ترامپ میدونستیم این نظر سنجی ها قابل اعتماد نیستند
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
ترامپ چرا زنده است؟ این باید سقط بشه
علیرضا
۲۰:۳۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
کی به این دیوانه رای میده
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
برای ایرانی و ایران مهم نیست کی درمیاد ددشمن دشمنه

بایدن هم سعی میکنه ایران رو تحت فشار بزاره


و مطمعنم که ترامپ در میاد
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
اگه بایدن انتخاب بشه باید 3 ماه دیگه انتظار کشید!!!!!!!!!
اما اگه ترامپ بشه تکلیف ما یکسره میشه!
چون کار ما شده انتظار کشیدن!!!!!!!
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
این نظرسنجی به کام بعضی از دوستان در داخل هست ولی یادتونه دوره قبل هم می گفتین کلینتون خیلی بالاتر از ترامپ هست مطمئن باشین ترامپ صددرصد باز انتخاب میشه
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
خیلی خوشهال نشین هردوشون یکیند فرقی بحال مانمیکند
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
الان شماها فکر میکنین بایدن از ترامپ بهتره واسه ایران؟؟؟؟ واقعا که
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
هرگز ، همه اینها سر و ته یک کرباسند چه کسی گفته بایدن از ترامپ بهتره در آمریکا فقط کسی می تواند رییس جمهور بشود که صهیونیسم پستش باشد و کسی هم که صهیونیسم پستش باشد وضعیتش روشنه این وطن فروش ها هستند که مرتب برای ترامپ دم می جنبانند تا شاید بتواند غلطی بکند که هرگز نخواهد توانست در ایران فقط انسان‌های حقیر و خود باخته هستند که چشمشان به آمریکا و رییس جمهور تروریست آن می باشد . سعی نکنید این مسأله را ترویج کنید که در ایران کسی امیدش به بایدن است ما تنها امیدمان مدیریت جهادی مسولین با تکیه بر امدادهای الهی است . والسلام
حامد
۲۰:۳۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
بی تاثیر هم نیست. یکم چشمامون رو باز کنیم می بینیم این فشار تحریم رو یکی از اونا وارد کرده، احتمالا یکی از خودشون هم می تونه یکمی فشار رو کم کنه. به هر حال این خوش بینی بر امر محتوم نمی تونه ضرر داشته باشه.
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
سگ برادر شغال هست
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
آقای حامد ما چشمامون بازه ، شما یک مقدار چشماتو باز کن تا ماهیت آمریکا را خوب بشناسی !
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
اگه اتفاق غير مترقبه اي پيش نياد ترامپ ميره به گورستان تاريخ
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
یا خدا مدد شاید فرجی شود
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
رای الکترال مهمه