سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۶۰ درصدی حق کمیسیون مشاوران املاک همدان

فرماندار همدان از کاهش ۶۰ درصدی حق کمیسیون مشاوران املاک همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسین افشاری فرماندار همدان در این خصوص گفت: بنگاه‌های معاملات ملکی از این پس باید بر اساس مقررات جدید عمل کرده و به قانون تمکین کنند.

او ادامه داد: طرح ساماندهی مشاوران املاک در چهار محور مصوب و ابلاغ شده، هر چند برخی از واحد‌های صنفی مقاومت می‌کنند، اما این تغییر و تحول‌ها با قدرت در حال اجرا است.

افشاری بیان کرد: مبلغ کمیسیون دریافتی مشاوران املاک موجب نارضایتی و گله‌مندی طرفین معامله بود که مورد رسیدگی قرار گرفت و کاهش محسوسی یافت.

فرماندار همدان همچنین از کاهش ۵۰ درصدی کمیسیون اجاره بها خبر داد و افزود: پیش از این یک چهارم مبلغ اجاره ماهیانه به عنوان حق کمیسیون از موجر و مستاجر دریافت می‌شود که به یک هشتم کاهش یافت.

او اظهار داشت: بنگاه‌های معاملات ملکی در مسیر محور‌های اصلی شهر با دستور دادستان جمع آوری شدند و موظف به استقرار در بافت‌های داخلی شهر و محدوده روستا‌ها هستند.

این مسئول ابراز داشت: به این منظور ۱۲ واحد مشاور املاک که از این دستورالعمل سرپیچی می‌کردند با حکم قضایی تعطیل شدند.
فرماندار همدان یادآورشد: مشاوران املاک برای معامله سند‌های عادی مکلف هستند از جهادکشاورزی، منابع طبیعی، اوقاف و شهرداری استعلام بگیرند تا تخلفی در این زمینه صورت نگیرد.

افشاری گفت: معامله با سند‌های دفترچه‌ای قدیمی ممنوع است و اسناد تک‌برگی ملاک عمل هستند.

منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.