سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بیش از ۲۲ هزار تن گوجه فرنگی در تربت‌ جام

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن گوجه فرنگی در این شهرستان برداشت و روانه بازار‌های مصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا عرفانی مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: سطح زیر کشت گوجه فرنگی در سال زراعی جاری در تربت‌جام واقع در جنوب شرق خراسان رضوی به ۴۵۰ هکتار رسید که نسبت به سال زراعی گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

او افزود: کاهش و نوسان قیمت گوجه فرنگی در بازار از عوامل کاهش سطح زیر کشت محصول در تربت جام است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام ادامه داد: میانگین برداشت این محصول از هر هکتار مزرعه در تربت‌جام ۵۰ تن است و پارسال افزون بر ۴۸ هزار و ۵۰۰ تن گوجه فرنگی در این شهرستان تولید شد و امسال این میزان تولید نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.
 

بیشتر بخوانید


عرفانی بیان کرد: در سال زراعی جاری و با هدف صرفه‌جویی در منابع آبی ۱۰ درصد از مزارع گوجه فرنگی این شهرستان به روش‌های نوین آبیاری کشت شد.

او تصریح کرد: امسال در ۱۵ درصد مزارع این محصول مبارزه بیولوژیک و شیمیایی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام به توزیع بیش از ۹۰ تن انواع کود شیمیایی در سال زراعی جاری بین کشاورزان گوجه فرنگی کار این منطقه اشاره کرد و تاکید کرد: از مرحله کاشت تا برداشت این محصول در تربت‌جام در هر هکتار بیش از ۱۰۰ نفر مشغول کار می‌شوند.

عرفانی اظهار کرد: هر سال برداشت گوجه فرنگی در این منطقه از اوایل شهریور ماه آغاز می‌شود و تا اواخر مهر ادامه می‌یابد.

 او افزود: تربت جام سه واحد فرآوری گوجه فرنگی دارد که به علت نبود نقدینگی تعطیل است و محصول تولید شده شهرستان به واحد‌های فعال خراسان رضوی منتقل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام ادامه داد: افزون بر ۹۵ درصد گوجه فرنگی تولید تربت‌جام در بخش نصرآباد و پنج درصد آن در بخش مرکزی این شهرستان برداشت می‌شود.
 
انتهای پیام// ف.ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.