سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت بهداشت اعلام کرد:

منابع آزمون دستیاری ۹۹ تغییر قابل توجه ندارد

معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد: تغییر قابل توجه و بدون اطلاع قبلی در منابع آزمون دستیاری سال ۹۹ اعمال نشده است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، معاونت آموزشی وزارت بهداشت با صدور اطلاعیه ای نسبت به درخواست های متعدد داوطلبان شرکت در چهل و هشتمین دوره آزمون های پذیرش دستیار تخصصی در اسفند ۹۹ مبنی بر تعویق این امتحان به دلیل تغییر منابع آزمون واکنش نشان داد و هرگونه تغییر قابل توجه و بدون اطلاع قبلی در منابع این آزمون را تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به درخواست‌های متعدد داوطلبان شرکت در چهل و هشتمین دوره آزمون‌های پذیرش دستیار تخصصی در اسفند ۹۹ مبنی بر تعویق این امتحان به دلیل تغییر منابع به اطلاع می‌رساند هیچ تغییر قابل توجه و بدون اطلاع قبلی در منابع آزمون‌ها انجام نگرفته است.

براساس این گزارش همچنین تغییر منابع درس‌های جراحی عمومی، زنان و زایمان و ارتوپدی از سال قبل اعلام شده و عدم رعایت آن منجر به مشکل حقوقی می‌شد؛ لذا با عنایت به وضعیت تاخیر در اعلام منابع به دلیل شرایط پاندمی کووید۱۹، حجم بعضی از منابع حتی المقدور کاهش یافت. تغییر در منبع بیماری‌های قلب و عروق نیز علیرغم نظر کارگروه‌های محترم بورد تخصصی قلب و عروق و بورد پزشکی عمومی و تغییر در منابع پنج درس مینور (پاتولوژی، فارماکولوژی، رادیولوژی، گوش-گلو و بینی و بیماری‌های پوست) نیز به دلیل شرایط پاندمی کووید۱۹ جهت اجرا از سال بعد موکول شد.

همچنین معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شده است که از زمان اعلام رسمی اپیدمی کووید۱۹ در کشور این معاونت با هدف کمترین آسیب به آموزش، آموزش دهندگان و فراگیران علوم پزشکی و حداقل عقب افتادگی در دوره‌های آموزشی با صدور بیش از ۲۵ بخشنامه با همکاری دانشگاه‌ها اقدام به هدایت فرآیند آموزش در سطح کشور کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.