سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده انتظامی خراسان شمالی:

جرائم در خراسان شمالی کاهش یافت

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کاهش ۱۴ درصدی مجموع جرائم انجام شده در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی در نشست خبری امروز خبری به مناسبت هفته ناجا با اشاره به شرایط بوجود آمده از شیوع کرونا و تداخل هفته ناجا با اربعین حسینی، گفت:برنامه‌های هفته ناجا با شعار «باهم برای امنیت و سلامت» از ۲۷ مهرماه آغاز خواهد شد.

سردار مظاهری با اشاره به کاهش مجموع جرائم انجام شده استان در شش ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه پارسال، افزود: اختلافات خانوادگی، کشاورزی و ملکی را ازجمله عناوین اصلی نزاع و درگیری در استان است، همچنین پایین بودن آستانه تحمل در همشهریان و ساکنان استان باعث ایجاد نزاع و درگیری می‌شود.

او با بیان اینکه خراسان شمالی رتبه ۷ نزاع و درگیری کشور را دارا است، عنوان کرد:با توجه به آمار نزاع و درگیری‌های ثبت شده در استان افزایش ۱۴ درصدی اینگونه جرائم را شاهد هستیم.

سردار مظاهری به موضوع افزایش سرقت‌های خرد در استان اشاره کرد و افزود: شاهد رشد ۳۰ درصدی سرقت از اماکن در استان هستیم که عدم رعایت مراقبت‌های لازم و همچنین نقص در تجهیزات فنی ازجمله عوامل وقوع این سرقت‌ها و سخت شدن پیگیری‌ها شده است.


بیشتربخوانید


فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سارق در شش ماه گذشته خبر داد و گفت: سارقان بیشترین زندانیان استان را تشکیل می‌دهند و در این مدت ۶ باند سرقت حرفه‌ای متلاشی شده اند.

سردار مظاهری از راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی در هفته آینده خبر داد و افزود: در حوزه جرائم جعل و کلاهبرداری بالغ‌بر ۸۳ درصد کشف جرم و همچنین در بخش پرونده‌های قاچاق کالا، تاکنون ۸۲۱ پرونده باارزش بالغ‌بر ۸ میلیارد تومان و در حوزه زمین‌خواری، احتکار و اختلاس نیز ۱۳ پرونده جرائم اقتصادی باارزش بیش از ۵ میلیارد تومان تشکیل‌شده است.

او با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان، اظهار کرد: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ۶۸۳ نفر قاچاقچی مواد مخدر و ۸ هزار و ۱۵۲ نفر معتاد دستگیرشده‌اند.

سردار مظاهری از کاهش تصادفات درون شهری خبر داد و گفت:در حوزه تصادفات درون‌شهری ۲۹ درصد تصادفات منجر به فوت و ۳۸ درصد متوفیان تصادفات درون‌شهری کاهش، تصادفات جرحی ۲۴ درصد و مجروحان نیز ۲۴ درصد کاهش داشته است.

او از کاهش متوفیان تصادفات برون‌جاده‌ای نیز خبر داد و گفت: ۱۳ درصد میزان تصادفات فوتی و ۱۲ درصد متوفیان حوادث جاده‌ای به همراه کاهش ۲۵ درصدی تصادفات جرحی و ۳۰ درصدی مجروحان اتفاق ثبت‌شده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی عنوان کرد: ۱۹ درصد تصادفات منجر به فوت استان، در جاده بجنورد به جنگل گلستان، ۱۴ درصد در مسیر بجنورد به فاروج واقع‌شده است.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.