سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راستینه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت لایحه نظام باشگاه‌داری را ارائه نکند، مجلس آن را تدوین می‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی گفت: دلال بازی بر قرارداد‌های فوتبالی حاکم است و اگر دولت لایحه نظام باشگاه‌داری را ارائه نکند، مجلس آن را تدوین خواهد کرد.

احمد راستینه، عضو کمیته  تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از وجود دلال بازی در انعقاد قراردادهای فوتبالی اظهار کرد: تا زمانی که لایحه جامع نظام باشگاه‌داری  به مجلس ارائه  نشود و یک نظام‌نامه شفاف برای ساز و کار قراردادها به گونه‌ای که نقش واسطه‌ها حذف شود، تدوین نشود این مشکلات به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی افزود: متاسفانه فساد و دلال بازی بر انعقاد قرارداد باشگاه‌های استقلال و دیگر باشگاه‌های فوتبالی  حاکم است، اما در کشورهای دارای لیگ‌های توسعه یافته تلاش شده که یک نظام نامه برای عقد قراردادها تعریف شود.

راستینه تاکید کرد: ما باید به سمت ضابطه مند کردن قراردادهای باشگاهی پیش برویم  و در لایحه جامع باشگاه‌داری بحث دلالی، واسطه‌گری و ایجاد رابطه‌های فساد آلود جرم انگاری می‌شود تا بتوانیم با این پدیده شوم برخورد کنیم.

عضو کمیته  تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس  بیان کرد: در کمیته تربیت بدنی درباره نظام «جامعه ورزش»  که به موضوع باشگاه داری اختصاص دارد،  تلاش  داریم تا  که شیوه باشگاه داری مشخص شود.

وی گفت: اگر دولت لایحه جامع نظام باشگاه داری را به مجلس ارائه نکند، نمایندگان با استفاده از ظرفیت مرکز پژوهش‌ها این نظام نامه را تدوین خواهند کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.