سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قصه عروسک‌هایی که از ورود به دنیای آدم‌ها پشیمان شدند

کامران پورناجی کارگردان «دیدن این نمایش جرم نیست»، درباره موضوع، پروسه اجرا و فرم صحنه‌ای این اثر گفت.

کامران پورناجی کارگردان نمایش «دیدن این نمایش جرم نیست»، در خصوص موضوع این نمایش به خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: «دیدن این نمایش جرم نیست» داستان زندگی عروسک‌هایی است که وارد دنیای آدم‌ها می‌شوند و بعد از دیدن مشقت و سختی زندگی آنها تصمیم می‌گیرند به جعبه خود برگردند. آنها بعدها متوجه می‌شوند عروسک گردان دستشان را باز کرده و آن‌ها را به دنیای آدم‌ها انداخته؛ عروسک‌ها هم به این اقدام اعتراض می‌کنند و به دست خود ریسمان می‌بندند.

او در خصوص طراحی صحنه این نمایش گفت: طراحی صحنه، میزانسن و طراحی نور را به گونه‌ای انجام دادم که هنگام ورود عروسک‌ها به صحنه نمایش و ادای دیالوگ‌ بین آن‌ها با استفاده از عناصر و اکسسوار توانستم قصه نمایش را به شیوه‌ای مطلوب به سمع و نظر تماشاگران برسانم.

پورناجی در خصوص فرم اجرای این نمایش گفت: سبک کار ما فانتزی تلفیقی است؛ یعنی قصه هم در دنیای رئال اتفاق می‌افتد و هم فانتزی و بخشی از نمایش ما سورئال و فرا واقع‌گراست. در بخشی از صحنه ما، نشانه‌هایی از دنیای اکسپرسیونیسم هم مشاهده می‌شود.

کارگردان «دیدن این نمایش جرم نیست» در خصوص معیار انتخاب بازیگران خود گفت: معیار من برای انتخاب بازیگران جسارت و توانایی‌ آنهاست. مثلاً بازیگر مرد من قبلاً نمایش روحوضی کار کرده است و در این زمینه تجربه خوبی دارد. بازیگر دیگر من نوازنده گروه رضا صادقی است که نقشش در این نمایش متناسب با توانایی‌اش است.

وی در خصوص استقبال مردم از این نمایش گفت: استقبال از این نمایش خوب بوده؛ به گونه‌ای که برخی دومین بار نیز تماشاچی این نمایش شدند. طراحی صحنه و گریم بازیگران این نمایش فوق‌العاده‌ است؛ میزانسن‌ها هم اشکالی نداشت و مورد پسند تماشاچی ها قرار گرفت. به نظرم «دیدن این نمایش جرم نیست» هفتاد و یکمین تجربه بازیگری و سی و نهمین تجربه کارگردانی من است.

«دیدن این نمایش جرم نیست» به نویسندگی و کارگردانی کامران پورناجی با بهای بلیت ۳۵ هزار تومان در تماشاخانه استاد مشایخی هر شب ساعت ۲۰ بعد از لغو تعطیلی مراکز هنری به اجرای خود همانند سابق ادامه می‌دهد. طراح گریم این نمایش محیا مهردادیان و عکاس آن آیناز عبدلی هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.