سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عاملان حفاری مناطق باستانی کرمان ناکام ماندند

سرپرست فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از دستگیری دو حفار غیرمجاز و کشف یک عدد فلزیاب در شهرستان بردسیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سیدهادی جعفری ،سرپرست فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: نیرو‌های یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان به دنبال کسب خبری مبنی بر اینکه دو نفر در حوالی یکی از روستا‌های شهرستان بردسیر در حال حفاری غیرمجاز هستند بلافاصله پس از هماهنگی با مقامات قضایی به محل اعزام شدند.

او با اشاره به اینکه این افراد پس از دستگیری برای طی مراحل قانونی به دستگاه‌های قضایی تحویل داده شدند، اظهار داشت: در این عملیات یک عدد فلزیاب نیز کشف و ضبط شد.

جعفری در ادامه از دو حفاری نافرجام در شهرستان راور و بخش ماهان خبر داد و گفت: افرادی به طور نامحسوس در مناطق مذکور در حال حفاری بودند که این اقدام غیرقانونی آن‌ها نافرجام باقی ماند.

او در پایان گفت: نیرو‌های یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان به صورت شبانه روزی در حال حفاظت و پاسداری از بنا‌های تاریخی و محوطه‌های باستانی سطح این استان هستند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.