سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت دهه پایانی ماه صفر؛

نمایشگاه اسناد کهن عزاداری در موزه حرم مطهر رضوی افتتاح شد

به مناسبت دهه پایانی ماه صفر، نمایشگاه نسخ خطی و اسناد کهن عزاداری در موزه حرم مطهر رضوی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، در این نمایشگاه مجموعه‌ای از قدیمی‌ترین نسخ خطی، اسناد و عکس‌های تاریخی با موضوع عزاداری‌های دهه آخر صفر به نمایش درآمده است.

صداقت حسینی کارشناس ارزیابی و ثبت نسخ خطی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: "مرآه الصفا" نوشته شیخ علی‌بن حسین زواری اصفهانی به کتابت قرن دهم، قدیمی‌ترین اثر این نمایشگاه است.

او افزود: نسخه "اعلام الوری باعلام الهدی" یکی از آثار شیخ طبرسی و یکی دیگراز نفایس این مجموعه است که به چگونگی شهادت حضرت امام حسن (ع) و حضرت امام حسین (ع) می‌پردازد.

بیشتر بخوانید


کارشناس ارزیابی و ثبت نسخ خطی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ادامه داد: در این نمایشگاه، همچنین عکس‌ها و اسنادی از دوره‌های مختلف تاریخی به نمایش گذاشته شده که متعلق به برگزاری مراسم عزاداری در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در طول تاریخ است.

صداقت حسینی بیان کرد: این نمایشگاه تا پایان ماه صفر دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به جز ایام تعطیل از ساعت هشت تا ۱۲ با مراجعه به موزۀ قرآن و نفایس در صحن کوثر حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از آن دیدن کنند.


انتهای پیام// ف.ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.