سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران در تولید دستگاه سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی خودکفا می‌شود

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: ایران به همت یک واحد تولیدی و صنعتی مستقر در این منطقه وبا تولید دستگاه سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی به خود کفایی رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، نادر ثناگو مطلق، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام باشاره به این که ایران به همت یک واحد تولیدی و صنعتی مستقر در این منطقه وبا تولید دستگاه سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی به خود کفایی رسید، گفت: این واحد دانش بنیان با استفاده از توان متخصصان داخلی و استفاده از هوش مصنوعی، با سه سال کار شبانه روزی موفق شده تا این دستگاه‌ها را تولید کند.

 مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افزود: سالانه نیاز کشور‌ها به دستگاه‌های سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی یک هزار و ۸۰۰ دستگاه است که این شرکت توانایی تولید یک هزار دستگاه را دارد.

ثناگو مطلق با اشاره به این که با تولید این دستگاه‌ها در داخل کشور سالانه از خروج میلیون‌ها یورو ارز جلوگیری می‌شود گفت: این واحد تولیدی در نظر دارد تا هر ساله مدل‌های جدید از این نوع دستگاه‌ها را روانه بازار کرده که هم اکنون یک مدل به مرحله تولید انبوه رسیده و سه مدل دیگر نیز در حال طی کردن تست‌های آزمایشی هستند که تا پایان سال به مرحله تولید انبوه خواهند رسید.

او افزود: همچنین تولید مدل جدیدی از دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن از طرف این واحد دانش بنیان با هدف بی نیاز سازی کشور از واردات این محصول نیز در حال انجام است که طبق پیش بینی‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۲ به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

انتهای پیام / ر .ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.