سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیلات خودگردان خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی اتحادیه اروپا شد

نخست وزیر تشکیلات خودگردان خواستار فشار اتحادیه اروپا بر رژیم صهیونیستی برای برگزاری انتخابات فلسطین در قدس شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه صفا، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از اتحادیه اروپا خواست تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

محمد اشتیه در ویبناری با کمیسیون روابط خارجی پارلمان اروپا اعلام کرد دولت رام الله تمامی تلاش خود را برای برگزاری انتخابات به کار خواهد بست. این مقام فلسطینی اراده راسخ مقامات رام الله در برگزاری انتخابات را یادآور شد و گفت این انتخابات می‌تواند راهی به سوی فیصله دادن به اختلافات باشد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا بر رژیم صهیونیستی برای برگزاری انتخابات در قدس فشار بیارود. اشتیه تاکید کرد هر فرایند سیاسی در فلسطین باید بر پایه خاتمه به اشغالگری رژیم صهیونیستی و راه حل دو کشور مطابق با حقوق بین الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل باشد.

این مقام فلسطینی ضمن تقبیح عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، آن را صلح مجانی در کنار تداوم اشغالگری رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.

روز پنج شنبه ۲۳ مرداد، آمریکا، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای مشترک از دستیابی به توافقی خبر دادند که بر اساس آن دولت امارات متحده عربی از این پس روابط رسمی خود را با رژیم صهیونیستی آغاز خواهد کرد. ترامپ این توافق را دستاوردی تاریخی خواند. بنیامین نتانیاهو اعلام کرد این توافق شامل روابط رسمی دیپلماتیک، تبادل سفیر، سرمایه گذاری‌های گسترده اقتصادی که برای رژیم صهیونیستی مفید خواهند بود، روابط بازرگانی و گردشگری و پرواز‌های مستقیم بین تل آویو و ابوظبی خواهد شد.

در نتیجه توافق ابوظبی و تل‌آویو شمار کشور‌های عربی دارای روابط رسمی با این رژیم اشغالگر به چهار کشور افزایش یافت. پیشتر مصر و اردن نیز به ترتیب در سال‌های ۱۹۷۹ و ۱۹۹۴ میلادی روابط خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
reza
۱۲:۴۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
جناب محمداشتیه: هر گاه به جای تکیه به ملت رنج کشیده فلسطین به بیگانگان تکیه کردید ضربات سخت خوردید چرا؟ به جای اتحاد و وحدت بین تمام گروهها و آحاد فلسطینی چشم به اروپائیان همیشه شریک با آمریکا دوخته اید؟ و انتظار حل بحران و اختلاف را هم دارید؟تنها راه علاج مقاومت و محورمقاومت است و همین و بس..................