سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۵۰ درصدی تولید محصول چغندر قند در چهارمحال و بختیاری

امسال یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری به کشت چغندرقند اختصاص داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمیدرضا دانش معاون بهبود امور گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گفت: با انجام زمان‌بندی در برداشت محصول و مدیریت در فرایند برداشت چغندر، صف انتظار تحویل این محصول از چهار روز در سال‌های گذشته، امسال به یک روز کاهش یافته است.

او از آغاز برداشت محصول چغندر در این استان خبر داد و افزود: با کاهش تحویل زمان چغندر قند، هزینه حمل و نقل کشاورزان نیز کاهش می‌یابد و در وقت کشاورزان برای تحویل محصول صرفه‌جویی می‌شود.


بیشتر بخوانید


دانش با اشاره به تولید و برداشت ۶۰ هزار تن چغندر قند در استان اضافه کرد: مطالبات چغندرکاران نیز در کمترین زمان ممکن پرداخت می‌شود.

او، از افزایش ۵۰ درصدی تولید محصول چغندر قند در سال جاری خبر داد و گفت: وسعت زیر کشت این محصول از یکهزار هکتار در سال ۹۸ به یکهزار و ۸۰۰ هکتار در سال ۹۹ رسید.

دانش از افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت خرید تضمینی چغندر قند از کشاورزان طی سال زراعی جاری خبر داد و افزود: با تصویب شورای اقتصاد در سال جاری چغندر قند از کشاورزان با نرخ تضمینی کیلویی هفت هزار و ۲۴۰ ریال با عیار ۱۶ درصد با احتساب کمک هزینه حمل‌ونقل خریداری خواهد شد، که نسبت به سال گذشته نزدیک دو برابر افزایش قیمت خرید دارد.

او با بیان اینکه شهرستان‌های کیار، شهرکرد و لردگان بیشترین سطح زیرکشت چغندر قند را دارند اضافه کرد: کارخانه قند فرآوری استان در تحویل محصول تولیدی مناطق مختلف استان هیچ‌گونه محدودیتی ندارد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.