سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان شمالی رتبه دوم تامین زمین و تخصیص واحد به متقاضیان مسکن در کشور

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: این استان در تامین زمین و تخصیص واحد به متقاضیان جزو استان‌های برتر و دارای رتبه دوم است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  عبدالمجید نژاد صفوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه ۷۳۰ واحد در شهرک فرهنگیان بجنورد به بهره برداری می‌رسد گفت: در استان اقدامات خوبی در تامین زمین برای احداث مسکن داشتیم و تفاهم نامه‌هایی با بنیاد مسکن و دستگاه‌های اجرایی از جمله ناجا، صدا وسیما، آموزش و پرورش، تامین اجتماعی و جهاد کشاورزی منعقد شده است.


بیشتر بخوانید 


او با اشاره به اینکه سهمیه استان سه هزار و ۶۸۴ واحد است بیان کرد: دو هزار و ۴۲۶ نفر حائز شرایط شناخته شده اند و هزار و ۵۵۲ نفر تایید نهایی شده اند و از این تعداد ۵۱۷ نفر آورده اول که ۴۰ میلیون تومان است را پرداخت کرده اند.

او با اشاره به اینکه این ۷۳۰ واحد در شهرک فرهنگیان تا پایان سال آینده به اتمام میرسد گفت:یکی از مصوبات دیگر دولت این است که تعداد زیادی از واحد‌های مسکن مهر که ناقص بوده و بدون متقاضیست در این طرح بهره برداری می‌شود و به دستگاه‌هایی از جمله ناجا واگذار شده است.

او گفت: هزار و ۲۴ واحد مسکن‌های مهر که متوقف بود هم آماده بهره برداری است.

نژاد صفوی با اشاره به اینکه در استان ۱۷ هزار واحد کمبود مسکن داریم افزود:تعداد مستاجران در خراسان شمالی ۵۷ هزار خانوار است که امیدواریم تمام این مستاجران به عنوان خانه اولی در این طرح صاحب خانه شوند.

اوگفت:بر این اساس دولت راهکاری ارائه داده تا وام ۱۵ میلیون تومانی ودیعه مسکن در اختیار مستاجران قرار بگیرد و سهم استان ما ۳۸ میلیارد تومان میباشد که تعداد ۹۴۹ نفر این وام را دریافت کرده اند.

او افزود:۱۴میلیارد تومان از این پول به متقاضیان پرداخت شده است.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.